Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Davos i Schweiz – en fullträff utan dess like
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1280118" data-attributes="member: 175247"><p>Mycket trevlig artikel (som vanligt) [USER=68270]@JesperHayland[/USER] !</p><p>Var själv i Graubünden i februari förra året och skrev ett reportage där bl a Davos Parsenn och Davos Rinerhorn ingick.</p><p>Båda de områdena har pistnära och lättillgänglig snäll offpist som jag gillar. I Parsenn finns bra möjligheter från liften Seetäli, och i Rinerhorn från liften Nülli. Rinerhorn saknar helt liftköer och har nästan bara schweizisk publik.</p><p>Att Davos är ett ”Schneeloch” är också trevligt.</p><p></p><p>Nu är ju inte Davos någon budgetort, men om vill man åka skidor där och bo billigare så är byn Filisur ett bra alternativ. Därifrån tar tåget 20 min dalstationen på Davos Rinerhorn eller man kan ta bilen till Davos Parsenn på 30 min (går att åka tåg dit från Filisur också).</p><p>Från Filisur har man även mycket nära till Lenzerheide, Savognin, Bergün eller Bivio.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1280118, member: 175247"] Mycket trevlig artikel (som vanligt) [USER=68270]@JesperHayland[/USER] ! Var själv i Graubünden i februari förra året och skrev ett reportage där bl a Davos Parsenn och Davos Rinerhorn ingick. Båda de områdena har pistnära och lättillgänglig snäll offpist som jag gillar. I Parsenn finns bra möjligheter från liften Seetäli, och i Rinerhorn från liften Nülli. Rinerhorn saknar helt liftköer och har nästan bara schweizisk publik. Att Davos är ett ”Schneeloch” är också trevligt. Nu är ju inte Davos någon budgetort, men om vill man åka skidor där och bo billigare så är byn Filisur ett bra alternativ. Därifrån tar tåget 20 min dalstationen på Davos Rinerhorn eller man kan ta bilen till Davos Parsenn på 30 min (går att åka tåg dit från Filisur också). Från Filisur har man även mycket nära till Lenzerheide, Savognin, Bergün eller Bivio. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Davos i Schweiz – en fullträff utan dess like
Tillbaka
Topp