Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] De 10 största fallhöjderna i Sveriges skidorter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="steglund" data-source="post: 1193727" data-attributes="member: 155837"><p>Mja, Bydalens 596 meter är definitivt fel. Det kanske är höjdskillnaden upp till högsta toppen, men liftburet blir det precis som [USER=12924]@STORPOTATEN[/USER] skriver bara drygt 400 meter. Strandas 805 meter är jag också tveksam till. Det är svårt att hitta några säkra uppgifter, men utifrån liftarnas höjdangivelser på pistkartan ser den liftburna fallhöjden ut att vara ca 650 meter. Max 700.</p><p>Annars är det bara att ödmjukt erkänna - Norge utklassar oss, även om fallhöjden inte alltid är ihållande och utan transportsträckor. Tyvärr har jag bara besökt Trysil på den norska sidan och där var överlag alltför platt. Lite fler Norge-besök ligger definitivt på min bucket list. Stranda. Myrkdalen, Röldal... Och Narvik kan jag ta i ett paket tillsammans med Abisko. Då har jag besök tillräckligt många skidorter för att utse min favorit i Skandinavien. Just nu leder Kittelfjäll. Fallhöjden är inte allt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="steglund, post: 1193727, member: 155837"] Mja, Bydalens 596 meter är definitivt fel. Det kanske är höjdskillnaden upp till högsta toppen, men liftburet blir det precis som [USER=12924]@STORPOTATEN[/USER] skriver bara drygt 400 meter. Strandas 805 meter är jag också tveksam till. Det är svårt att hitta några säkra uppgifter, men utifrån liftarnas höjdangivelser på pistkartan ser den liftburna fallhöjden ut att vara ca 650 meter. Max 700. Annars är det bara att ödmjukt erkänna - Norge utklassar oss, även om fallhöjden inte alltid är ihållande och utan transportsträckor. Tyvärr har jag bara besökt Trysil på den norska sidan och där var överlag alltför platt. Lite fler Norge-besök ligger definitivt på min bucket list. Stranda. Myrkdalen, Röldal... Och Narvik kan jag ta i ett paket tillsammans med Abisko. Då har jag besök tillräckligt många skidorter för att utse min favorit i Skandinavien. Just nu leder Kittelfjäll. Fallhöjden är inte allt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] De 10 största fallhöjderna i Sveriges skidorter
Tillbaka
Topp