Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="czklvgn" data-source="post: 1220758" data-attributes="member: 80793"><p>oj, läskig kommentarstråd.</p><p></p><p>Superbra att ni publicerade en sånhär artikel freeride! </p><p>läskigt att folk bli så jävla arga, så sjukt lättretade av nått så uppebart som att folk drabbas olika hårt av pandemin(och allt annat) utifrån klasstillhörighet. </p><p></p><p>jag trodde inte det va åsikter utan fakta att folk i alla sorters samhällen har olika förutsättningar baserat på orättvisa grejer som könsutryck, hudfärg, pengar, släktband, eller om nån är mindre socialt kompetent eller inte passar in i nån kool norm eller bara är nån utsockns typ, att det finns sega hierarkier där dom i toppen har det mer gött än dom mer utsatta längre ner i pyramiden.</p><p>det lärde jag mig i skolan iallafall.</p><p>är det inte därför det finns nå skattesystem eller socialförsäkringssystem, som försöker jämna ut ojämlikheter på nå sätt?att den som skrivit artikeln har åsikter om att det finns orättvisor i samhället är ju lika politiskt som att vissa tycker att "politik" inte ska få finnas på freeride, det är ju råtråkigt. det är ju superpolitiskt att skriva "inga politiska kommentarer". läskigt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="czklvgn, post: 1220758, member: 80793"] oj, läskig kommentarstråd. Superbra att ni publicerade en sånhär artikel freeride! läskigt att folk bli så jävla arga, så sjukt lättretade av nått så uppebart som att folk drabbas olika hårt av pandemin(och allt annat) utifrån klasstillhörighet. jag trodde inte det va åsikter utan fakta att folk i alla sorters samhällen har olika förutsättningar baserat på orättvisa grejer som könsutryck, hudfärg, pengar, släktband, eller om nån är mindre socialt kompetent eller inte passar in i nån kool norm eller bara är nån utsockns typ, att det finns sega hierarkier där dom i toppen har det mer gött än dom mer utsatta längre ner i pyramiden. det lärde jag mig i skolan iallafall. är det inte därför det finns nå skattesystem eller socialförsäkringssystem, som försöker jämna ut ojämlikheter på nå sätt?att den som skrivit artikeln har åsikter om att det finns orättvisor i samhället är ju lika politiskt som att vissa tycker att "politik" inte ska få finnas på freeride, det är ju råtråkigt. det är ju superpolitiskt att skriva "inga politiska kommentarer". läskigt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Tillbaka
Topp