Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tjaswesniper" data-source="post: 1220866" data-attributes="member: 128538"><p>VGR går ut med rekommendation om distansundervisning i högstadie- och gymnasieskolor pga. rapporter om ökad smittspridning i fjällen. Skolorna i Göteborg stänger och G.S skriver en debattartikel om ojämnlikhet utifrån VGRs rekommendation...?</p><p></p><p>Jag förstår inte vem G.S debatterar mot. Stundtals är det mot "medelklassens skidåkarfamiljer" men egentligen borde det vara mot VGR?</p><p></p><p>Citat från artikeln</p><p>"<em><strong>BARN FRÅN MINDRE BEMEDLADE FAMILJER FÅR TA ANSVAR FÖR ATT MEDELKLASSEN INTE KAN AVSTÅ EN SKIDRESA. ÄR DET VERKLIGEN RIMLIGT?</strong></em>”</p><p></p><p><em>"<strong>Medelklassen åker skidor och som en konsekvens av det tvingas underklassen isolera sig ytterligare i sina trånga lägenheter för att medelklassen bara inte orkar avstå något av sina privilegier. </strong>" </em></p><p></p><p>På Facebook i en svarskommentar skriver G.S följande:</p><p><em>"<strong>Jag konstaterar bara att det är med denna bakgrund som debattartikeln är skriven. Om smittskyddet i VGR har fel så kan man påtala det för dem. Som enskild medborgare kan jag bara konstatera att i gbg är skolorna stängda pga sportlovsresenärerna.</strong></em> "</p><p></p><p>Jag förstår inte heller hur det här blir en fråga om klass och ojämnlikhet. Men det förklarar inte heller författaren.</p><p></p><p>Oavsett anser jag att det här är dravel. Ni nämnde att det bl.a. kan diskuteras hur vi kan möjliggöra skidåkning trots smittspridning. Det konstiga är att G.S framför att skidåkningen driver på smittan när det inte finns några belägg för det. Men den faktan bortser han från eftersom det inte passar hans artikel.</p><p></p><p>Läs bara hans senaste tweet:</p><p><em>"Nu går skolorna i Göteborg över till distansundervisning. Klassklyftorna gör sig synliga. Medelklassens barn åker skidor en vecka. De andra är hemma och gör inget pga allt är stängt. Sen måste de fortsätta vara hemma <strong>för att medelklassen genom sitt resande driver smittan</strong>."</em></p><p></p><p>Jag undrar varför Freeride väljer att ge den här personen en plattform?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tjaswesniper, post: 1220866, member: 128538"] VGR går ut med rekommendation om distansundervisning i högstadie- och gymnasieskolor pga. rapporter om ökad smittspridning i fjällen. Skolorna i Göteborg stänger och G.S skriver en debattartikel om ojämnlikhet utifrån VGRs rekommendation...? Jag förstår inte vem G.S debatterar mot. Stundtals är det mot "medelklassens skidåkarfamiljer" men egentligen borde det vara mot VGR? Citat från artikeln "[I][B]BARN FRÅN MINDRE BEMEDLADE FAMILJER FÅR TA ANSVAR FÖR ATT MEDELKLASSEN INTE KAN AVSTÅ EN SKIDRESA. ÄR DET VERKLIGEN RIMLIGT?[/B][/I]” [I]"[B]Medelklassen åker skidor och som en konsekvens av det tvingas underklassen isolera sig ytterligare i sina trånga lägenheter för att medelklassen bara inte orkar avstå något av sina privilegier. [/B]" [/I] På Facebook i en svarskommentar skriver G.S följande: [I]"[B]Jag konstaterar bara att det är med denna bakgrund som debattartikeln är skriven. Om smittskyddet i VGR har fel så kan man påtala det för dem. Som enskild medborgare kan jag bara konstatera att i gbg är skolorna stängda pga sportlovsresenärerna.[/B][/I] " Jag förstår inte heller hur det här blir en fråga om klass och ojämnlikhet. Men det förklarar inte heller författaren. Oavsett anser jag att det här är dravel. Ni nämnde att det bl.a. kan diskuteras hur vi kan möjliggöra skidåkning trots smittspridning. Det konstiga är att G.S framför att skidåkningen driver på smittan när det inte finns några belägg för det. Men den faktan bortser han från eftersom det inte passar hans artikel. Läs bara hans senaste tweet: [I]"Nu går skolorna i Göteborg över till distansundervisning. Klassklyftorna gör sig synliga. Medelklassens barn åker skidor en vecka. De andra är hemma och gör inget pga allt är stängt. Sen måste de fortsätta vara hemma [B]för att medelklassen genom sitt resande driver smittan[/B]."[/I] Jag undrar varför Freeride väljer att ge den här personen en plattform? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Tillbaka
Topp