Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="christopherlarsson" data-source="post: 1220906" data-attributes="member: 137869"><p>Jag har väntat på ditt svar och jag blev besviken på att du inte förstår problematiken i ditt agerande och varför folk är upprörda. Ironiskt med tanke på alla som tror sig stå på den "goda" sidan.</p><p></p><p>Jag ska förklara en gång till och jag hoppas du tar till dig och förstår.</p><p></p><p>Debattartikeln riktar en anklagelse att samhällsproblem beror på medelklassen. Det bidrar till ökad polarisering och ett tänk som enkelt kan beskrivas som "vi och dem".</p><p>Freeride ska om något värna om ett "vi", eller hur?</p><p></p><p>Det finns 1000 olika anledningar till varför samhället ser ut som de gör, men att vända kritiken mot medelklassen är ett slag under bältet. Varför riktas det inte kritik mot restriktionerna? Lägg ansvar på rätt personer istället. Det är inte medelklassen som gör att klyftorna ökar.</p><p></p><p>Medelklassen är våra lärare, sjuksyrror, poliser och andra samhällsbärande yrken. Att måla ut den gruppen som "dem onda", fiender, och hade ni fått fria händer hade ni likställt medelklassen med H-ler.</p><p></p><p>Fattar inte du, hur du bidrar till ökad polarisering genom att tycka det är legitimt att skapa ett förakt mot helt vanliga medborgare.</p><p></p><p>Ingen vill komma med någon replik. Vi här inne ser vilka som ligger bakom splittring av samhället. Det är helt okej att tycka det är fel att en liten procent äger mer än alla andra. Men gör inte den vanliga medborgaren till "the bad guy".</p><p></p><p>Hoppas det blir en tankeställare och att du lämnar "vi och dem-tänket".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="christopherlarsson, post: 1220906, member: 137869"] Jag har väntat på ditt svar och jag blev besviken på att du inte förstår problematiken i ditt agerande och varför folk är upprörda. Ironiskt med tanke på alla som tror sig stå på den "goda" sidan. Jag ska förklara en gång till och jag hoppas du tar till dig och förstår. Debattartikeln riktar en anklagelse att samhällsproblem beror på medelklassen. Det bidrar till ökad polarisering och ett tänk som enkelt kan beskrivas som "vi och dem". Freeride ska om något värna om ett "vi", eller hur? Det finns 1000 olika anledningar till varför samhället ser ut som de gör, men att vända kritiken mot medelklassen är ett slag under bältet. Varför riktas det inte kritik mot restriktionerna? Lägg ansvar på rätt personer istället. Det är inte medelklassen som gör att klyftorna ökar. Medelklassen är våra lärare, sjuksyrror, poliser och andra samhällsbärande yrken. Att måla ut den gruppen som "dem onda", fiender, och hade ni fått fria händer hade ni likställt medelklassen med H-ler. Fattar inte du, hur du bidrar till ökad polarisering genom att tycka det är legitimt att skapa ett förakt mot helt vanliga medborgare. Ingen vill komma med någon replik. Vi här inne ser vilka som ligger bakom splittring av samhället. Det är helt okej att tycka det är fel att en liten procent äger mer än alla andra. Men gör inte den vanliga medborgaren till "the bad guy". Hoppas det blir en tankeställare och att du lämnar "vi och dem-tänket". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Tillbaka
Topp