Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="christopherlarsson" data-source="post: 1221121" data-attributes="member: 137869"><p>Jag avslutar med ett försök och hoppas detta är snyggt gjort och på ett svar. </p><p></p><p>Hej, Freeride!</p><p></p><p>Jag uppfattar den senaste artikeln som väldigt problematisk. Innehållet i den artikeln hävdar att fjällsemestrarna bidrar till ökad smittspridning, något som FHM och Anders Tegnell inte påstår vara sant. Det står också att det är medelklassen som ansvarar för ökad smittspridning vilket heller inte är korrekt, utan ökad smittspridning beror på att människor bryter mot social distansering. Anders Tegnell har också sagt att från smittspårning har man kommit fram till att privata fester, arbetsplatser är de som ligger bakom majoriteten av spridningen. </p><p></p><p>Med dessa felaktigheter så ger det en falsk bild av hur läget ligger till och sprida osanningar vill vi ju inte tänker jag. Dessa osanningar leder ju till en attack mot medelklassen som stöds av felaktiga grunder. Och när det är felaktiga grunder så skapar det en onödig ”vi mot dom”, mellan samhällsklasserna. </p><p></p><p>Vi har sett att skolor har fått tvingas till distansundervisning även utan att resande har skett. Så om man ska skuldbelägga någon eller en grupp, så borde de vara gruppen som bryter mot social distansering. </p><p></p><p>Hur går era tankar kring detta?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="christopherlarsson, post: 1221121, member: 137869"] Jag avslutar med ett försök och hoppas detta är snyggt gjort och på ett svar. Hej, Freeride! Jag uppfattar den senaste artikeln som väldigt problematisk. Innehållet i den artikeln hävdar att fjällsemestrarna bidrar till ökad smittspridning, något som FHM och Anders Tegnell inte påstår vara sant. Det står också att det är medelklassen som ansvarar för ökad smittspridning vilket heller inte är korrekt, utan ökad smittspridning beror på att människor bryter mot social distansering. Anders Tegnell har också sagt att från smittspårning har man kommit fram till att privata fester, arbetsplatser är de som ligger bakom majoriteten av spridningen. Med dessa felaktigheter så ger det en falsk bild av hur läget ligger till och sprida osanningar vill vi ju inte tänker jag. Dessa osanningar leder ju till en attack mot medelklassen som stöds av felaktiga grunder. Och när det är felaktiga grunder så skapar det en onödig ”vi mot dom”, mellan samhällsklasserna. Vi har sett att skolor har fått tvingas till distansundervisning även utan att resande har skett. Så om man ska skuldbelägga någon eller en grupp, så borde de vara gruppen som bryter mot social distansering. Hur går era tankar kring detta? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Tillbaka
Topp