Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marboh" data-source="post: 1221468" data-attributes="member: 162191"><p>Min poäng var att uttlandet kring eventuellt ökad smittspridning gällde en annan region än den som debattartikeln ursprungligen handlade om (områden med sportlov v8).</p><p>Alltså _OM_ det skulle vara en ökad smittspridning i jämtland (som läkaren i artikeln utalar sig om) så betyder det inte att det ser lika ut i andra regioner.</p><p>Ett dåligt kvitto på hur smittspridningen skulle kunna påverkas i låt säga skåne genom att titta på hur det ser ut nu i jämtland.</p><p>Så att använda smittläget i östersund som argument för att det kanske var bra att stänga skolorna i södra sverige (och direkt/indirekt påstå att skidåkningen är boven) anser jag är svajigt.</p><p>Sen får väl tiden utvisa om destinationsorterna blir drabbade i högre utsträckning pga ökat interregionalt resande. Men det var ju inte debattartikeln avhandlade.</p><p></p><p>Har inte doktorerat i ämnet, men vad jag lyckast läsa mig till det verkar den samlade expertisen luta åt att nedstängning drivs av andra beteendemönster generellt under loven och inte knutet till en viss aktivitet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marboh, post: 1221468, member: 162191"] Min poäng var att uttlandet kring eventuellt ökad smittspridning gällde en annan region än den som debattartikeln ursprungligen handlade om (områden med sportlov v8). Alltså _OM_ det skulle vara en ökad smittspridning i jämtland (som läkaren i artikeln utalar sig om) så betyder det inte att det ser lika ut i andra regioner. Ett dåligt kvitto på hur smittspridningen skulle kunna påverkas i låt säga skåne genom att titta på hur det ser ut nu i jämtland. Så att använda smittläget i östersund som argument för att det kanske var bra att stänga skolorna i södra sverige (och direkt/indirekt påstå att skidåkningen är boven) anser jag är svajigt. Sen får väl tiden utvisa om destinationsorterna blir drabbade i högre utsträckning pga ökat interregionalt resande. Men det var ju inte debattartikeln avhandlade. Har inte doktorerat i ämnet, men vad jag lyckast läsa mig till det verkar den samlade expertisen luta åt att nedstängning drivs av andra beteendemönster generellt under loven och inte knutet till en viss aktivitet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Tillbaka
Topp