Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1221477" data-attributes="member: 161297"><p>Så har vi kommit till debatten om debatten ...</p><p></p><p>Jag ser fram emot att få läsa och kommentera fler debattartiklar här på Freeride för jag tror att vi som hänger här på forumet trots allt är tillräckligt vuxna för att kunna klara av att föra en civiliserad diskussion. Visst, det hettar till ibland, men det är vad diskussion handlar om. De gånger någon blir lite för engagerad och kliver över någon gräns så brukar det finnas andra som kliver in och markerar.</p><p></p><p>Men, med det sagt så tycker jag att redaktionen hade kunnat välja en bättre debattartikel än den här. För som debattartikel tycker jag att den är riktigt kass. Skribenten har en ideologiskt färgad åsikt som han vill föra ut samtidigt som han vill imponera på sina åsiktsfränder så han hittar på ett påstående om en grupp som hans åsiktsfränder inte har jättemycket sympati för och så ställer han dem mot en annan grupp som de vurmar för. Stoppa in fel grupper i det manuset så blir det olagligt, eller andra grupper så blir det komik.</p><p></p><p>Nu när facit börjar trilla in så rapporteras det om en skenande smittspridning bland 10-19 åringar i Västra Götaland. Ökningen är 57 % mellan v.8 och v.7. Det verkar osannolikt att alla smittade skulle ha varit i Sälen eller att de som var det redan skulle ha hunnit insjukna och smitta ner sina kompisar - medan de haft distansundervisning.</p><p>källa: <a href="https://www.expressen.se/gt/smittan-okar-stort-i-vastra-gotaland/" target="_blank">https://www.expressen.se/gt/smittan-okar-stort-i-vastra-gotaland/</a></p><p>Men det skiter skribenten i för han har redan uppnått sitt mål - att synas genom att skapa motsättningar. Och i just det här fallet råkade det bli genom att använda skidåkning på sportloven som verktyg för att nå det målet.</p><p></p><p>Skall vi få till en konstruktiv debatt här på Freeride som kan vara till gagn för fritidssysselsättningen som upptar våra sinnen dag som natt men som de flesta av oss aldrig får utöva ens i närheten av så mycket som vi skulle vilja så tror jag att redaktionen skall hålla sig till att bjuda in skribenter som delar den kärleken. Det finns exempelvis många på det här forumet som bevisligen kan uttrycka sig både väl och genomtänkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1221477, member: 161297"] Så har vi kommit till debatten om debatten ... Jag ser fram emot att få läsa och kommentera fler debattartiklar här på Freeride för jag tror att vi som hänger här på forumet trots allt är tillräckligt vuxna för att kunna klara av att föra en civiliserad diskussion. Visst, det hettar till ibland, men det är vad diskussion handlar om. De gånger någon blir lite för engagerad och kliver över någon gräns så brukar det finnas andra som kliver in och markerar. Men, med det sagt så tycker jag att redaktionen hade kunnat välja en bättre debattartikel än den här. För som debattartikel tycker jag att den är riktigt kass. Skribenten har en ideologiskt färgad åsikt som han vill föra ut samtidigt som han vill imponera på sina åsiktsfränder så han hittar på ett påstående om en grupp som hans åsiktsfränder inte har jättemycket sympati för och så ställer han dem mot en annan grupp som de vurmar för. Stoppa in fel grupper i det manuset så blir det olagligt, eller andra grupper så blir det komik. Nu när facit börjar trilla in så rapporteras det om en skenande smittspridning bland 10-19 åringar i Västra Götaland. Ökningen är 57 % mellan v.8 och v.7. Det verkar osannolikt att alla smittade skulle ha varit i Sälen eller att de som var det redan skulle ha hunnit insjukna och smitta ner sina kompisar - medan de haft distansundervisning. källa: [URL]https://www.expressen.se/gt/smittan-okar-stort-i-vastra-gotaland/[/URL] Men det skiter skribenten i för han har redan uppnått sitt mål - att synas genom att skapa motsättningar. Och i just det här fallet råkade det bli genom att använda skidåkning på sportloven som verktyg för att nå det målet. Skall vi få till en konstruktiv debatt här på Freeride som kan vara till gagn för fritidssysselsättningen som upptar våra sinnen dag som natt men som de flesta av oss aldrig får utöva ens i närheten av så mycket som vi skulle vilja så tror jag att redaktionen skall hålla sig till att bjuda in skribenter som delar den kärleken. Det finns exempelvis många på det här forumet som bevisligen kan uttrycka sig både väl och genomtänkt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Tillbaka
Topp