Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Halvsmurfen" data-source="post: 1221521" data-attributes="member: 144956"><p>Jag kan tycka att det borde finnas en skyldighet som skribent till ett sådan inlägg att aktivt och sakligt vara del av den påföljande forumdebatten. Det är lite fegt att slänga in ett vedträ och sedan inte bevaka elden utan att. lämna det till andra (läs redaktionen).</p><p></p><p>Min personliga åsikt är att inlägget är irrelevant så som det är skrivet då det inte är baserat på fakta utan ett antal antaganden. Inte heller är alternativet vad som ska hända istället med smittspridningen väl belyst. Samt konsekvenser i ett lite bredare begrepp som ekonomi psykisk välbefinnande mm.</p><p></p><p>Med en fru som blivit smittad via sitt arbete i skolan ser jag inte distansundervisning som ett problem utan ett självklart nödvändigt ont. I vår kommun pågår distansundervisning på högstadiet då smittspridningen är hög. Däremot är de svagare eleverna (oberoende av "klass"tillhörighet) på plats för det stöd som de behöver samt att rimlig trängsel kan undvikas. Vill man ha lunch finns det för avhämtning.</p><p></p><p>Dvs vare sig debattartikelns antagande eller gissad konsekvens känns relevant.</p><p></p><p>Om man jämför sportlovsfirande med hur det ser ut på närmsta ICA så inser man att ganska direkt att det kanske inte är bland sporlovsfirandet den största trängseln utan vi har tyvärr en för stor del idioter överallt (även bland skidåkare) i det här landet som tror att de står över rekommedationerna. Då är det enklast att försöka visa att det är någon annans fel. Tyvärr typiskt populistiskt som nu tyvärr används av många läger.</p><p></p><p>Jag kan notera att min familjs kommande skidresa kommer att vara coronasäker. Vi kommer till och med att ha mindre kontaktytor än om vi stannat hemma. Däremot påskens resa är boendet inte riktigt bra så vi får se om vi ställer in den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Halvsmurfen, post: 1221521, member: 144956"] Jag kan tycka att det borde finnas en skyldighet som skribent till ett sådan inlägg att aktivt och sakligt vara del av den påföljande forumdebatten. Det är lite fegt att slänga in ett vedträ och sedan inte bevaka elden utan att. lämna det till andra (läs redaktionen). Min personliga åsikt är att inlägget är irrelevant så som det är skrivet då det inte är baserat på fakta utan ett antal antaganden. Inte heller är alternativet vad som ska hända istället med smittspridningen väl belyst. Samt konsekvenser i ett lite bredare begrepp som ekonomi psykisk välbefinnande mm. Med en fru som blivit smittad via sitt arbete i skolan ser jag inte distansundervisning som ett problem utan ett självklart nödvändigt ont. I vår kommun pågår distansundervisning på högstadiet då smittspridningen är hög. Däremot är de svagare eleverna (oberoende av "klass"tillhörighet) på plats för det stöd som de behöver samt att rimlig trängsel kan undvikas. Vill man ha lunch finns det för avhämtning. Dvs vare sig debattartikelns antagande eller gissad konsekvens känns relevant. Om man jämför sportlovsfirande med hur det ser ut på närmsta ICA så inser man att ganska direkt att det kanske inte är bland sporlovsfirandet den största trängseln utan vi har tyvärr en för stor del idioter överallt (även bland skidåkare) i det här landet som tror att de står över rekommedationerna. Då är det enklast att försöka visa att det är någon annans fel. Tyvärr typiskt populistiskt som nu tyvärr används av många läger. Jag kan notera att min familjs kommande skidresa kommer att vara coronasäker. Vi kommer till och med att ha mindre kontaktytor än om vi stannat hemma. Däremot påskens resa är boendet inte riktigt bra så vi får se om vi ställer in den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] DEBATT: Medelklassens fjällresor slår hårdast mot arbetarklassen
Tillbaka
Topp