Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Debatt: "Skistar är klimat-nonchalant"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fabianomne" data-source="post: 1191892" data-attributes="member: 94980"><p>[USER=102969]@pirrson[/USER] . Skistar är dumma och alla andra också. Vi spränger skiten.</p><p>Fa-an vad det finns många människor som vekrligen tar många extra steg för att faktiskt försöka påverka med det lilla dom kan. Om du inte ser det så måste du väl iallafall vara benägen at hålla med om att det ä då är en jävla skillnad idag gentemot för 5 år sedan? Skidåkare är trots sin på många sätt resurskrävande sport ganska miljömedvetna. Och jag tycker personligen det är tråkiggt när folk drar fram den klassiska "du får inte klaga på miöjön om du inte bor i koja och äter ditt eget bajs". Vi snackar om skandinaviens största aktör inom skidturism. Dom har en enormt hög röst i skidävlrden och dom har istället för att driva på en mer klimatsmart approach bestämt sig för att totalt ignorera klimatförändringar och promotar en flygplats istället. På något sätt känns det för mig som att det är Skistar som sätter trenden till en viss mån. Ja, det finns faktorer som påverkar mer, nej, jag bor inte i koja (fast nästan) så jag har väl ingen rätt att klaga. Men slutligen: JA!! Det är ett FETT STORT JÄVLA PROBLEM ATT SVERIGES TREDJE STÖRSTA TURISTINRIKTADE FÖRETAG PROMOTAR FLYG TILL FJÄLLEN 2018!!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fabianomne, post: 1191892, member: 94980"] [USER=102969]@pirrson[/USER] . Skistar är dumma och alla andra också. Vi spränger skiten. Fa-an vad det finns många människor som vekrligen tar många extra steg för att faktiskt försöka påverka med det lilla dom kan. Om du inte ser det så måste du väl iallafall vara benägen at hålla med om att det ä då är en jävla skillnad idag gentemot för 5 år sedan? Skidåkare är trots sin på många sätt resurskrävande sport ganska miljömedvetna. Och jag tycker personligen det är tråkiggt när folk drar fram den klassiska "du får inte klaga på miöjön om du inte bor i koja och äter ditt eget bajs". Vi snackar om skandinaviens största aktör inom skidturism. Dom har en enormt hög röst i skidävlrden och dom har istället för att driva på en mer klimatsmart approach bestämt sig för att totalt ignorera klimatförändringar och promotar en flygplats istället. På något sätt känns det för mig som att det är Skistar som sätter trenden till en viss mån. Ja, det finns faktorer som påverkar mer, nej, jag bor inte i koja (fast nästan) så jag har väl ingen rätt att klaga. Men slutligen: JA!! Det är ett FETT STORT JÄVLA PROBLEM ATT SVERIGES TREDJE STÖRSTA TURISTINRIKTADE FÖRETAG PROMOTAR FLYG TILL FJÄLLEN 2018!!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Debatt: "Skistar är klimat-nonchalant"
Tillbaka
Topp