Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Det stora hotet mot vintersporten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1258408" data-attributes="member: 83225"><p>Håller faktiskt helt med [USER=60010]@havreboll[/USER] Det är samma sjuka som leder till att varenda artist/idrottare ska ta ställning i varenda samhällsfråga. Det är sånt som har lett till att vi har gigantiska rubriker om vad "Greta" tycker om en gruvetablering i Kallak tex. Ett ämne som är sjukt komplext och som hon inte har en aning om. Satt för inte så länge sen i ett sammanhang med en person som hade väldigt starkt patos kring en fråga där det visade sig att källan var en (berörd) persons instagram. Och det här är något som jag tycker blir värre och värre. Det kanske inte vore så dumt att ta med sig lite av pandemins "jag är ju inte epidemiolog..." in i annan debatt också. Lite samma finns ju även i skidfilmernas värld. Jag vet inte hur många timmar skidfilm jag tittat på med tämligen flummiga skidåkare som pratar frikostigt om all möjlig ickevetenskaplig mumbojumbo och hur jordens utveckling ser ut. Oftast i direkt strid med all vetenskap på området.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1258408, member: 83225"] Håller faktiskt helt med [USER=60010]@havreboll[/USER] Det är samma sjuka som leder till att varenda artist/idrottare ska ta ställning i varenda samhällsfråga. Det är sånt som har lett till att vi har gigantiska rubriker om vad "Greta" tycker om en gruvetablering i Kallak tex. Ett ämne som är sjukt komplext och som hon inte har en aning om. Satt för inte så länge sen i ett sammanhang med en person som hade väldigt starkt patos kring en fråga där det visade sig att källan var en (berörd) persons instagram. Och det här är något som jag tycker blir värre och värre. Det kanske inte vore så dumt att ta med sig lite av pandemins "jag är ju inte epidemiolog..." in i annan debatt också. Lite samma finns ju även i skidfilmernas värld. Jag vet inte hur många timmar skidfilm jag tittat på med tämligen flummiga skidåkare som pratar frikostigt om all möjlig ickevetenskaplig mumbojumbo och hur jordens utveckling ser ut. Oftast i direkt strid med all vetenskap på området. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Det stora hotet mot vintersporten
Tillbaka
Topp