Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Det stora hotet mot vintersporten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1258485" data-attributes="member: 34110"><p>Visst. Men ett påstående som är <strong><em>enbart ideologiskt</em></strong> kan inte eftersom det då hade varit något annat än enbart ideologiskt.</p><p></p><p> </p><p>Begreppet strawman används, till viss del som paraplybegrepp för när någon försöker "lägga ord i annans mun" eller som du säger "någon argumenterar emot ett påstående/argument som motparten aldrig ens påstått." vilket jag får förmoda att du snabbt googlade? eftersom du fortsätter argumentera emot något jag aldrig påstått, dvs att jag skulle ha "lösningen".</p><p>Ideen att man "måste ha lösningen" för att få påpeka att något är "suboptimalt" är fullständigt idiotisk och väldigt ovetenskapligt vilket ytterligare indikerar vilken vinkel du "argumenterar" ifrån.</p><p></p><p></p><p></p><p>Du är fantastiskt dålig på att ta till dig en text.</p><p></p><p>Det är inte möjligt att se den ekonomiska och social utvecklingen under 1900talet som annat än snedfördelad där de som redan hade det bra fick det mycket bättre och t.e.x. sydostasien, afrika och sydamerika inte gjorde det.</p><p></p><p>Med det som bakgrund nämner jag att "vi", e.g. mänskligheten på planeten jorden, uppenbarligen kunde ha gjort bättre och att det visar på att det rådande systemet är "suboptimalt".</p><p></p><p>Vill du argumentera emot en sån sak så är det här helt fel forum.</p><p>Har du inte förstått att det är obevekligen sant då går inte hissen hela vägen upp, som man brukar säga, och det skulle ju iofs förklara väldigt mycket av din "argumentation".</p><p></p><p>Jag såg i förbigående att [USER=175247]@PisteCarver[/USER] påstod att jag "gav mig på" [USER=166682]@Ivo del Scandi[/USER] angående skoteranvändning.</p><p>[URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/forum/threads/artikel-syltraversen-pa-skidakarvis[/URL]</p><p></p><p>Om det där är att "ge sig på" någon så är det ju nivån på det här forumet inte på vuxen-nivå ens.</p><p>Jag har inte sagt åt Ivo att han skall få på käften, att han är dum i huvet eller något liknande, vad jag säger är att vi skidåkare <strong>bör</strong> sluta med sånt och att vi kan antingen motivera användandet av skoter eller motivera oss själva att inte använda skoter.</p><p></p><p>Det är tråkigt att ni är så oförmögna till läsförståelse även om det till viss del förklarar era vanföreställningar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1258485, member: 34110"] Visst. Men ett påstående som är [b][i]enbart ideologiskt[/i][/b][i][/i] kan inte eftersom det då hade varit något annat än enbart ideologiskt. Begreppet strawman används, till viss del som paraplybegrepp för när någon försöker "lägga ord i annans mun" eller som du säger "någon argumenterar emot ett påstående/argument som motparten aldrig ens påstått." vilket jag får förmoda att du snabbt googlade? eftersom du fortsätter argumentera emot något jag aldrig påstått, dvs att jag skulle ha "lösningen". Ideen att man "måste ha lösningen" för att få påpeka att något är "suboptimalt" är fullständigt idiotisk och väldigt ovetenskapligt vilket ytterligare indikerar vilken vinkel du "argumenterar" ifrån. Du är fantastiskt dålig på att ta till dig en text. Det är inte möjligt att se den ekonomiska och social utvecklingen under 1900talet som annat än snedfördelad där de som redan hade det bra fick det mycket bättre och t.e.x. sydostasien, afrika och sydamerika inte gjorde det. Med det som bakgrund nämner jag att "vi", e.g. mänskligheten på planeten jorden, uppenbarligen kunde ha gjort bättre och att det visar på att det rådande systemet är "suboptimalt". Vill du argumentera emot en sån sak så är det här helt fel forum. Har du inte förstått att det är obevekligen sant då går inte hissen hela vägen upp, som man brukar säga, och det skulle ju iofs förklara väldigt mycket av din "argumentation". Jag såg i förbigående att [USER=175247]@PisteCarver[/USER] påstod att jag "gav mig på" [USER=166682]@Ivo del Scandi[/USER] angående skoteranvändning. [URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/forum/threads/artikel-syltraversen-pa-skidakarvis[/URL] Om det där är att "ge sig på" någon så är det ju nivån på det här forumet inte på vuxen-nivå ens. Jag har inte sagt åt Ivo att han skall få på käften, att han är dum i huvet eller något liknande, vad jag säger är att vi skidåkare [b]bör[/b] sluta med sånt och att vi kan antingen motivera användandet av skoter eller motivera oss själva att inte använda skoter. Det är tråkigt att ni är så oförmögna till läsförståelse även om det till viss del förklarar era vanföreställningar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Det stora hotet mot vintersporten
Tillbaka
Topp