Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Det stora hotet mot vintersporten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1258492" data-attributes="member: 83225"><p>Du måste ju vara nån slags parodi-konto? </p><p></p><p>Strawman är strawman och ja, jag visste vad det betyder utan att googla. Jag jobbar med argumentation och även i sociala medier till vardags (jag är medveten om att du kommer hävda att jag är kass på mitt jobb men din trovärdighet är klart skadad så det gör inte så mycket). </p><p></p><p>Du skriver uttryckligen att det finns ett bättre sätt att ordna samhället, vilket skulle gett bättre utfall. Eftersom utfallet för samhället i stort varit helt häpnadsväckande bra sen vi fick liberala demokratier, fri handel och kapitalism så är det nog ändå din bevisbörda att beskriva hur det där bättre skulle sett ut. För faktum är fortfarande att alla andra system varit sämre. Du gör en väldigt märklig slutledning. Du tar din vanföreställning, att folk har fått det dåligt, och använder det som argument för att systemet är suboptimalt. Eftersom faktum är att folk fått det enormt mycket bättre så är ju systemet snarare optimalt (det är det inte för inget system är optimalt. Det är dock det minst dåliga) </p><p></p><p>"Du är fantastiskt dålig på att ta till dig en text". Ännu ett objektivt faktafel. Jag brukar hamna i topp 1%-gruppen för läsförståelse så om inte din referensgrupp är extremt smal så är jag bättre på att ta till mig en text. Att jag inte tar till mig av dina felaktigheter säger inget om min läsförståelse utan något helt annat. </p><p></p><p>Vilket forum är rätt forum för att säga emot vanföreställningar? Det är ju här du sprider dem så det är ju här jag måste bemöta dem. </p><p></p><p>Du menar alltså att min hiss inte går ända upp för att du har vanföreställningar och inte öht kunnat belägga dina påståenden? </p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/globala-utvecklingstrender/fattigdomen-i-varlden/[/URL]</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/globala-utvecklingstrender/historisk-bnp-utveckling/[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1258492, member: 83225"] Du måste ju vara nån slags parodi-konto? Strawman är strawman och ja, jag visste vad det betyder utan att googla. Jag jobbar med argumentation och även i sociala medier till vardags (jag är medveten om att du kommer hävda att jag är kass på mitt jobb men din trovärdighet är klart skadad så det gör inte så mycket). Du skriver uttryckligen att det finns ett bättre sätt att ordna samhället, vilket skulle gett bättre utfall. Eftersom utfallet för samhället i stort varit helt häpnadsväckande bra sen vi fick liberala demokratier, fri handel och kapitalism så är det nog ändå din bevisbörda att beskriva hur det där bättre skulle sett ut. För faktum är fortfarande att alla andra system varit sämre. Du gör en väldigt märklig slutledning. Du tar din vanföreställning, att folk har fått det dåligt, och använder det som argument för att systemet är suboptimalt. Eftersom faktum är att folk fått det enormt mycket bättre så är ju systemet snarare optimalt (det är det inte för inget system är optimalt. Det är dock det minst dåliga) "Du är fantastiskt dålig på att ta till dig en text". Ännu ett objektivt faktafel. Jag brukar hamna i topp 1%-gruppen för läsförståelse så om inte din referensgrupp är extremt smal så är jag bättre på att ta till mig en text. Att jag inte tar till mig av dina felaktigheter säger inget om min läsförståelse utan något helt annat. Vilket forum är rätt forum för att säga emot vanföreställningar? Det är ju här du sprider dem så det är ju här jag måste bemöta dem. Du menar alltså att min hiss inte går ända upp för att du har vanföreställningar och inte öht kunnat belägga dina påståenden? [URL unfurl="true"]https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/globala-utvecklingstrender/fattigdomen-i-varlden/[/URL] [URL unfurl="true"]https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/globala-utvecklingstrender/historisk-bnp-utveckling/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Det stora hotet mot vintersporten
Tillbaka
Topp