Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa park
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1302263" data-attributes="member: 163608"><p>Jag erkänner att jag brukar dricka kaffe utan dopp..försöker hålla kroppen i form på bekostnad av knoppen..</p><p></p><p>Den där jävla tyngdlagen som någon har kommit på helt utan att be om lov.</p><p></p><p>Jag åker inte mkt park längre..men när jag väl hoppar... Ja då vill jag ju inte släpa runt med massa extra kilon....så virke till grogg eller dopp till kaffe det är nono för mig....</p><p></p><p>Du som plågar dig själv med att nobba lift och envisas med att traska upp på ställen som inte är gjorda för att traska upp för. Om du har lika taskig metabolism som jag så fattar du...sjit i tjipsen så pallar man mer.... Kul att fler toppturare vet hur många gram deras pjäxor väger men inte har då vidare värst bra koll på vad de själva väger. Schmack?? Vad var det?? Kastade jag just sten i mitt eget glashus?? Nej jag vet inte vad pjäxorna väger det vet jag inte. Jag har inte vägt. Men enligt säljarens uppgift så är det 1752 gram..</p><p></p><p>Nä men skämt åsido... Jag hade en jävulsk influensa i februari. Fortfarande flåsigare än jag borde vara.. och planen är surf i Juli. Hur faan ska jag palla undrar jag?? I helt fel forum, i en tråd med helt fel rubrik.... Så i väntan på mirakel så försöker jag vara hälsosam och bygga kondis..</p><p></p><p>Men för att svara på din fråga!! Det blev inget virke till groggen. Men generellt så är jag en salta pinnar person...låg fetthalt, suspekt kolhydrathalt, noll proteinhalt. Nötter missbrukar jag vid minsta tillfälle och efter att ha groggat på fun light i massor av år så har jag på äldre dar börjat lyxa med grappo mellan varven...fel forum igen men kan man göra mäsk med druvsocker eller aspartam? Ja vem vet???</p><p></p><p>Personlig favoritpark??? Ja det är ju Kläppen det är det....ungarna åker i stora parken och jag är kung i juniorparken!!! Kanske t o m tar några åk i blå parken om jag vill impa på någon. Men röda och svarta?? Ähh jag är för gammal...åkej några åk i röda på slutet av säsongen när brytna revben känns som en värdslig sak.</p><p></p><p>Funäs eller Hemavan tvåa såklart. (Har inte åkt i hemavan på några år så.. hoppas att de håller måttet, är det fortfarande Abbe och Theo Hjellström som shejpar och fixar där?) Har inte åkt i Bräcke sedan 2021 men det borde väl vara bra... Kiruna ska ju ha blivit jäkligt bra sägs det?? Vad heter den? lukkosvara?? Men jag har inte åkt där.. Men det har väl såklart inte någon i Juryn heller? Ähh då nämner vi inte det. Vi kör på samma som vi brukar...same procedure as last year.</p><p></p><p>40% "jury" består juryn av gamla parkråttor??? Näää varför det? Det vore ju dumt. Vi tar några journalister istället. Har juryn åkt i utnämnda parker i år?? Nä det verkar inte vara så petigt.</p><p></p><p>60% forumfolk bestående av?? Jaaaaa massor av virrpall som uppenbarligen åker till Stöten så fort de får tillfälle och lust att ta ett skutt. Och med den erfarenheten väga för och nackdelar i jämförelse med alla andra parker de åkt i under året???</p><p></p><p>Ja men det är ju en bra mätmetod..nästan på forskarnivå....så kör vi.... Och så jämför vi med Eurovision och mello??? Ehh men får inte alla som röstar i mello höra alla låtar?? Iallafall alla som är i final. Och i år så tyckte ju kreti och pleti att kroatien var lite coola (även om det i en Dalapatriots öron mest lät som en dålig ripoff på pains "just shut your mouth") Men "experterna" tyckte Schweiz och ja då blev det Schweiz.... Så om juryn i bäst park i Sverige 2024 inte ens nämnde Stöten. Men bra alternativ som T ex Falu snow park ...men Stöten ändå kommer tvåa så kan ju inte jag låta bli att tänka...har de här Stötenåkarna ens vart i Källviksbacken?? Och fortfarande undrar jag?? Är det inte så bra i Kiruna som jag har hört att det har blivit??? Svårt svårt för mig som inte har dopp till kaffe eller virke till grogg att fatta vad som är sveriges bästa park, nästbästa osv och varför..Jag som inte hinner åka i alla parker varje år har ju ändå ett genuint intresse att få veta vilka som steppar upp och vilka som satsar mer på björnbuseland och funparks på bekostnad av det som är kul på riktigt.</p><p></p><p>Men i sann utvecklingsanda så efterlyses också förslag på hur freeride.se kan göra bättre . Och jag är inte den som gnäller utan motmedicin.</p><p></p><p>Förslagsvis.</p><p></p><p>Alt1</p><p>nästa års bäst park. Gör typ som åka skidors eller valfri blaskas skidtest. Skicka ut inbjudan till varenda liten håla i Sverige. De som vill vara med i testet kanske putsar upp sina parker helt otroligt med nytta för lokala åkare, ditresta och sporten (RF). En testpatrull bestående av olika former av parkåkare (elit, gamla, unga, skidor, bräda o s v) åker dit och shreddar!! Skriver utlåtande och ger poäng på varje park.. högsta air mest features o s v....</p><p></p><p>För Svårt???? Dyrt?? isåfall</p><p></p><p>Alt 2</p><p>Ta de parker som är med i sss och sst. I samband med tävlingarna åker ni dit. Gör reportage om tävlingen. Bra för sporten. Bra för freeride.se (två flugor i en smäll) Kan påverka att fler vill ha bra parker som duger till sss/sst. Kan ju också påverka att fler vill kolla freeride.se för att det helt plötsligt känns relevant och kul. Skribenten testar parken och jämför med de andra parkerna. Välj några tävlande som är med i samtliga tävlingar och be dem att ranka och motivera.....</p><p></p><p>Alt 3</p><p>Gör som ni brukar.......Låt folk rösta som knappt har åkt i en park. Och definitivt inte åkt i två parker under en säsong.</p><p></p><p>Jag ska inte spotta på Stöten.</p><p>Jag erkänner att jag själv har liftkort i Kläppen som berättigar till att åka i Stöten. Varje år tänker jag att jag borde testa.. men jag har haft för mycket annat lajbans så tiden har inte räckt till för stöten....även fast jag passerar titt och tätt. Prioriteringar prioriteringar...och Norskar som Birk Ruud och Marcus Kleveland,? Märker de ens att de åker förbi Stöten när de åker 30 minuter längre till Kläppen och tränar??</p><p></p><p>Ps</p><p>redigerar... Loussavaara var det jag menade.. sorry Kiruna!! Men frågan kvarstår....har det blivit så bra så att det platsar i Sveriges bästa park?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1302263, member: 163608"] Jag erkänner att jag brukar dricka kaffe utan dopp..försöker hålla kroppen i form på bekostnad av knoppen.. Den där jävla tyngdlagen som någon har kommit på helt utan att be om lov. Jag åker inte mkt park längre..men när jag väl hoppar... Ja då vill jag ju inte släpa runt med massa extra kilon....så virke till grogg eller dopp till kaffe det är nono för mig.... Du som plågar dig själv med att nobba lift och envisas med att traska upp på ställen som inte är gjorda för att traska upp för. Om du har lika taskig metabolism som jag så fattar du...sjit i tjipsen så pallar man mer.... Kul att fler toppturare vet hur många gram deras pjäxor väger men inte har då vidare värst bra koll på vad de själva väger. Schmack?? Vad var det?? Kastade jag just sten i mitt eget glashus?? Nej jag vet inte vad pjäxorna väger det vet jag inte. Jag har inte vägt. Men enligt säljarens uppgift så är det 1752 gram.. Nä men skämt åsido... Jag hade en jävulsk influensa i februari. Fortfarande flåsigare än jag borde vara.. och planen är surf i Juli. Hur faan ska jag palla undrar jag?? I helt fel forum, i en tråd med helt fel rubrik.... Så i väntan på mirakel så försöker jag vara hälsosam och bygga kondis.. Men för att svara på din fråga!! Det blev inget virke till groggen. Men generellt så är jag en salta pinnar person...låg fetthalt, suspekt kolhydrathalt, noll proteinhalt. Nötter missbrukar jag vid minsta tillfälle och efter att ha groggat på fun light i massor av år så har jag på äldre dar börjat lyxa med grappo mellan varven...fel forum igen men kan man göra mäsk med druvsocker eller aspartam? Ja vem vet??? Personlig favoritpark??? Ja det är ju Kläppen det är det....ungarna åker i stora parken och jag är kung i juniorparken!!! Kanske t o m tar några åk i blå parken om jag vill impa på någon. Men röda och svarta?? Ähh jag är för gammal...åkej några åk i röda på slutet av säsongen när brytna revben känns som en värdslig sak. Funäs eller Hemavan tvåa såklart. (Har inte åkt i hemavan på några år så.. hoppas att de håller måttet, är det fortfarande Abbe och Theo Hjellström som shejpar och fixar där?) Har inte åkt i Bräcke sedan 2021 men det borde väl vara bra... Kiruna ska ju ha blivit jäkligt bra sägs det?? Vad heter den? lukkosvara?? Men jag har inte åkt där.. Men det har väl såklart inte någon i Juryn heller? Ähh då nämner vi inte det. Vi kör på samma som vi brukar...same procedure as last year. 40% "jury" består juryn av gamla parkråttor??? Näää varför det? Det vore ju dumt. Vi tar några journalister istället. Har juryn åkt i utnämnda parker i år?? Nä det verkar inte vara så petigt. 60% forumfolk bestående av?? Jaaaaa massor av virrpall som uppenbarligen åker till Stöten så fort de får tillfälle och lust att ta ett skutt. Och med den erfarenheten väga för och nackdelar i jämförelse med alla andra parker de åkt i under året??? Ja men det är ju en bra mätmetod..nästan på forskarnivå....så kör vi.... Och så jämför vi med Eurovision och mello??? Ehh men får inte alla som röstar i mello höra alla låtar?? Iallafall alla som är i final. Och i år så tyckte ju kreti och pleti att kroatien var lite coola (även om det i en Dalapatriots öron mest lät som en dålig ripoff på pains "just shut your mouth") Men "experterna" tyckte Schweiz och ja då blev det Schweiz.... Så om juryn i bäst park i Sverige 2024 inte ens nämnde Stöten. Men bra alternativ som T ex Falu snow park ...men Stöten ändå kommer tvåa så kan ju inte jag låta bli att tänka...har de här Stötenåkarna ens vart i Källviksbacken?? Och fortfarande undrar jag?? Är det inte så bra i Kiruna som jag har hört att det har blivit??? Svårt svårt för mig som inte har dopp till kaffe eller virke till grogg att fatta vad som är sveriges bästa park, nästbästa osv och varför..Jag som inte hinner åka i alla parker varje år har ju ändå ett genuint intresse att få veta vilka som steppar upp och vilka som satsar mer på björnbuseland och funparks på bekostnad av det som är kul på riktigt. Men i sann utvecklingsanda så efterlyses också förslag på hur freeride.se kan göra bättre . Och jag är inte den som gnäller utan motmedicin. Förslagsvis. Alt1 nästa års bäst park. Gör typ som åka skidors eller valfri blaskas skidtest. Skicka ut inbjudan till varenda liten håla i Sverige. De som vill vara med i testet kanske putsar upp sina parker helt otroligt med nytta för lokala åkare, ditresta och sporten (RF). En testpatrull bestående av olika former av parkåkare (elit, gamla, unga, skidor, bräda o s v) åker dit och shreddar!! Skriver utlåtande och ger poäng på varje park.. högsta air mest features o s v.... För Svårt???? Dyrt?? isåfall Alt 2 Ta de parker som är med i sss och sst. I samband med tävlingarna åker ni dit. Gör reportage om tävlingen. Bra för sporten. Bra för freeride.se (två flugor i en smäll) Kan påverka att fler vill ha bra parker som duger till sss/sst. Kan ju också påverka att fler vill kolla freeride.se för att det helt plötsligt känns relevant och kul. Skribenten testar parken och jämför med de andra parkerna. Välj några tävlande som är med i samtliga tävlingar och be dem att ranka och motivera..... Alt 3 Gör som ni brukar.......Låt folk rösta som knappt har åkt i en park. Och definitivt inte åkt i två parker under en säsong. Jag ska inte spotta på Stöten. Jag erkänner att jag själv har liftkort i Kläppen som berättigar till att åka i Stöten. Varje år tänker jag att jag borde testa.. men jag har haft för mycket annat lajbans så tiden har inte räckt till för stöten....även fast jag passerar titt och tätt. Prioriteringar prioriteringar...och Norskar som Birk Ruud och Marcus Kleveland,? Märker de ens att de åker förbi Stöten när de åker 30 minuter längre till Kläppen och tränar?? Ps redigerar... Loussavaara var det jag menade.. sorry Kiruna!! Men frågan kvarstår....har det blivit så bra så att det platsar i Sveriges bästa park? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa park
Tillbaka
Topp