Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1278261" data-attributes="member: 118552"><p>Det var intressant att se åtminstone en juryröst (med motivering därtill!), tack för det! </p><p>Vad gäller Åre så kan jag bara hålla med, Åre är, som jag framfört tidigare, inte bara Sveriges bästa skidort utan också den enda (varav placeringen följer...)!</p><p></p><p>Den enda ort i Sverige som har en stämning som påminner om Alpbyar.</p><p>Jag minns dagar i Åre, framåt påsk, solen låg på, högzon var öppen och helt underbar skidåkning! Minns också andra dagar (utan att gå in på det alltför detaljerat) och nuförtiden framstår alpresor som mer värda att lägga pengar på.</p><p></p><p>Har också åkt mkt skidor runt Funäs, Hamra, Svansjön och allt vad backarna heter (pga tillgång till stuga i Messlingen). Men det är <em>backar</em> med en lift, liten brant överst och sen flackt. Funäsbacken är väl lite vassare men ...</p><p></p><p>Man ska väl inte ta de här årliga omröstningarna om <em>Sveriges bästa skidort </em>alltför allvarligt, det blir lite uppmärksamhet för vad som finns i landet och lite reklam för olika destinationer, inget ont i det. Jag förstår att man inte kan ha Åre som etta jämnt, men i verkligheten så vet väl alla att det är den enda destinationen i Sverige som förtjänar epitetet <em>skidort?</em></p><p></p><p>Men vill man på Freeride ha folk som röstar framöver tror jag det lönar sig att åtminstone redovisa röstfördelning dels från juryn och från "folket" separat och visa hur resultatet framgår. Det klarar man i "mellon" och det borde inte vara omöjligt här heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1278261, member: 118552"] Det var intressant att se åtminstone en juryröst (med motivering därtill!), tack för det! Vad gäller Åre så kan jag bara hålla med, Åre är, som jag framfört tidigare, inte bara Sveriges bästa skidort utan också den enda (varav placeringen följer...)! Den enda ort i Sverige som har en stämning som påminner om Alpbyar. Jag minns dagar i Åre, framåt påsk, solen låg på, högzon var öppen och helt underbar skidåkning! Minns också andra dagar (utan att gå in på det alltför detaljerat) och nuförtiden framstår alpresor som mer värda att lägga pengar på. Har också åkt mkt skidor runt Funäs, Hamra, Svansjön och allt vad backarna heter (pga tillgång till stuga i Messlingen). Men det är [I]backar[/I] med en lift, liten brant överst och sen flackt. Funäsbacken är väl lite vassare men ... Man ska väl inte ta de här årliga omröstningarna om [I]Sveriges bästa skidort [/I]alltför allvarligt, det blir lite uppmärksamhet för vad som finns i landet och lite reklam för olika destinationer, inget ont i det. Jag förstår att man inte kan ha Åre som etta jämnt, men i verkligheten så vet väl alla att det är den enda destinationen i Sverige som förtjänar epitetet [I]skidort?[/I] Men vill man på Freeride ha folk som röstar framöver tror jag det lönar sig att åtminstone redovisa röstfördelning dels från juryn och från "folket" separat och visa hur resultatet framgår. Det klarar man i "mellon" och det borde inte vara omöjligt här heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort
Tillbaka
Topp