Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1278308" data-attributes="member: 175247"><p>När man bedömer en skidort så bedömer man naturligtvis helheten.</p><p>Jag har varit i Åre en gång, en Påskvecka under förra årtusendet. Det var inga liftköer, kabinbanan gick, vädret var anständigt, jag åkte tåg utan byte från Lund till Åre, jag bodde på Fjällgården med ski in/ski out och Lars Vegas Trio spelade på Bygget.</p><p>Klart att det var Sveriges överlägset bästa skidort!</p><p></p><p>Om jag hade åkt dit idag en högsäsongsvecka, spenderat flera timmar per dag i liftköer, fått 3 soltimmar och 30 timmar blåst under en vecka, och ovanpå allt betalat premium alppriser för upplevelsen, då är det ju klart att Åre suger.</p><p>Var som sagt i Funäs en Påskvecka för två år sedan, backarna är korta och fallhöjderna små, men jag kunde köra rakt in i liftarna och åka skidor hela tiden, i alla fall fram till Långfredagen då det började komma många stockholmare.</p><p>Och priserna var lägre än Åre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1278308, member: 175247"] När man bedömer en skidort så bedömer man naturligtvis helheten. Jag har varit i Åre en gång, en Påskvecka under förra årtusendet. Det var inga liftköer, kabinbanan gick, vädret var anständigt, jag åkte tåg utan byte från Lund till Åre, jag bodde på Fjällgården med ski in/ski out och Lars Vegas Trio spelade på Bygget. Klart att det var Sveriges överlägset bästa skidort! Om jag hade åkt dit idag en högsäsongsvecka, spenderat flera timmar per dag i liftköer, fått 3 soltimmar och 30 timmar blåst under en vecka, och ovanpå allt betalat premium alppriser för upplevelsen, då är det ju klart att Åre suger. Var som sagt i Funäs en Påskvecka för två år sedan, backarna är korta och fallhöjderna små, men jag kunde köra rakt in i liftarna och åka skidor hela tiden, i alla fall fram till Långfredagen då det började komma många stockholmare. Och priserna var lägre än Åre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort
Tillbaka
Topp