Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1278314" data-attributes="member: 136280"><p>Som familjedesrination har jag flera gånger röstat på Idre, vilket kort och gott beror på att jag varit där med familjen runt 10ggr. </p><p>Tar några timmar att åka dit, vi hittar bra i systemet och vet vilken sida av berget vi ska åka på beroende på väder och tid på dagen. Blir till stor del en bekvämlighet och trygghets aspekt som tas med i röstningen. </p><p>Stöten skulle jag kunna rösta på av liknande anledning. </p><p>Åre har jag aldrig röstat på för att jag har för dålig koll på det. Skulle inte förvåna mig om offpisten i Åre är bättre än i Abisko men igen så är Abisko en plats jag ”kan” och har röstat på den. </p><p>För min del spelar även vädret in i upplevelsen och med tanke på att resorna till gränsen sker efter påsk så är det ofta soligt och härlig temperatur. Vilket får mig att gilla åkningen där. </p><p>De få resor jag gjort till Vemdalen har varit i januari och då kan ju vädret vara riktigt fostrande. En resa hade vi runt minus 18 som varmast. ( skidlärarutbildning, annars hade jag inte åkt).</p><p>Jag väger säkerligen in aspekter som inte bör räknas in vilket ger en orättvis bild.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1278314, member: 136280"] Som familjedesrination har jag flera gånger röstat på Idre, vilket kort och gott beror på att jag varit där med familjen runt 10ggr. Tar några timmar att åka dit, vi hittar bra i systemet och vet vilken sida av berget vi ska åka på beroende på väder och tid på dagen. Blir till stor del en bekvämlighet och trygghets aspekt som tas med i röstningen. Stöten skulle jag kunna rösta på av liknande anledning. Åre har jag aldrig röstat på för att jag har för dålig koll på det. Skulle inte förvåna mig om offpisten i Åre är bättre än i Abisko men igen så är Abisko en plats jag ”kan” och har röstat på den. För min del spelar även vädret in i upplevelsen och med tanke på att resorna till gränsen sker efter påsk så är det ofta soligt och härlig temperatur. Vilket får mig att gilla åkningen där. De få resor jag gjort till Vemdalen har varit i januari och då kan ju vädret vara riktigt fostrande. En resa hade vi runt minus 18 som varmast. ( skidlärarutbildning, annars hade jag inte åkt). Jag väger säkerligen in aspekter som inte bör räknas in vilket ger en orättvis bild. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort
Tillbaka
Topp