Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1300715" data-attributes="member: 158146"><p>I vinter har jag varit i Kåbdalis, Tärnaby, Björnrike, Klövsjö, Funäsdalsberget, Tänndalen, Idre, Kläppen och självklart Åre, Duved då jag bor här.</p><p></p><p>Vad som är Sveriges bästa skidort för mig är självklart Åre, det finns inget i närheten den nivån.</p><p></p><p>Men under jullovet, Stockholms sportlov och påsk är det galet mycket folk. Ungefär dubbelt så många skidåkare i systemet de populäraste dagarna som när jag flyttade hit på 90-talet, Utan att det blivit nämnvärt bättre kapacitet på skidåkningen, varken upp eller ner. Det är då de flesta har fått sin ”åreupplevelse”. Jag kan förstå att väljer man det absolut sämsta tillfället på året att åka till Åre, då tycker man att Åre är rätt mediokert. Men åker man hit just nu, folktomt efter påsk, så är upplevelsen mycket mer positiv. </p><p></p><p>Om kriteriet hade varit bäst service och gästbemötande skulle jag vilja lyfta fram Kläppen av de skidanläggningar jag varit på i vinter. Inte bäst skidåkning, men allt serverat med ett leende på läpparna. Överlägset i botten i den kategorin hittar vi Funäsdalsberget, där är man som gäst bara är i vägen och förstör friden för de anställda. Men fina backar och park har de!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1300715, member: 158146"] I vinter har jag varit i Kåbdalis, Tärnaby, Björnrike, Klövsjö, Funäsdalsberget, Tänndalen, Idre, Kläppen och självklart Åre, Duved då jag bor här. Vad som är Sveriges bästa skidort för mig är självklart Åre, det finns inget i närheten den nivån. Men under jullovet, Stockholms sportlov och påsk är det galet mycket folk. Ungefär dubbelt så många skidåkare i systemet de populäraste dagarna som när jag flyttade hit på 90-talet, Utan att det blivit nämnvärt bättre kapacitet på skidåkningen, varken upp eller ner. Det är då de flesta har fått sin ”åreupplevelse”. Jag kan förstå att väljer man det absolut sämsta tillfället på året att åka till Åre, då tycker man att Åre är rätt mediokert. Men åker man hit just nu, folktomt efter påsk, så är upplevelsen mycket mer positiv. Om kriteriet hade varit bäst service och gästbemötande skulle jag vilja lyfta fram Kläppen av de skidanläggningar jag varit på i vinter. Inte bäst skidåkning, men allt serverat med ett leende på läpparna. Överlägset i botten i den kategorin hittar vi Funäsdalsberget, där är man som gäst bara är i vägen och förstör friden för de anställda. Men fina backar och park har de! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort
Tillbaka
Topp