Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1320022" data-attributes="member: 118552"><p>I stand corrected! </p><p>Mina referenser går tillbaka till 70-talet, då fanns en backe i Hamrafjället som vi åkte till, (jag är något av en "gammfaffa"). På den tiden fanns en liten backe i Messlingen ner mot sjön, kanske är borta nu. Annars var det framförallt Ramundberget vi åkte till, ngn gång Kappruet, eller emellanåt Svansjön och Hamra. Nu har jag inte varit i området på över 40 år.</p><p> Angående vägen och Mittådalen så tänkte jag på vägen från Messlingen där jag brukade bo, det hände att den vägen var igensnöad. Lite irrelevant om man startar i Ramundberget och ska över Funäsdalen inser jag nu. </p><p>Men avståndet bilväg från Ramundberget och bortåt Hamra verkar ändå vara nästan 4 mil.</p><p>Angående längdåkning brukade jag åka uppe på Flatruet, en bit ovanför stugan, fantastisk utsikt och härliga längdspår. </p><p>Bruksvallarna är väl vad jag tror fina träningsspår där många klubbar tränar?</p><p>Som sagt tidigare, Funäsfjällen är ett fantastiskt område och mina invändningar mot förstaplatsen i omröstningen gäller enbart det där med "skidort".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1320022, member: 118552"] I stand corrected! Mina referenser går tillbaka till 70-talet, då fanns en backe i Hamrafjället som vi åkte till, (jag är något av en "gammfaffa"). På den tiden fanns en liten backe i Messlingen ner mot sjön, kanske är borta nu. Annars var det framförallt Ramundberget vi åkte till, ngn gång Kappruet, eller emellanåt Svansjön och Hamra. Nu har jag inte varit i området på över 40 år. Angående vägen och Mittådalen så tänkte jag på vägen från Messlingen där jag brukade bo, det hände att den vägen var igensnöad. Lite irrelevant om man startar i Ramundberget och ska över Funäsdalen inser jag nu. Men avståndet bilväg från Ramundberget och bortåt Hamra verkar ändå vara nästan 4 mil. Angående längdåkning brukade jag åka uppe på Flatruet, en bit ovanför stugan, fantastisk utsikt och härliga längdspår. Bruksvallarna är väl vad jag tror fina träningsspår där många klubbar tränar? Som sagt tidigare, Funäsfjällen är ett fantastiskt område och mina invändningar mot förstaplatsen i omröstningen gäller enbart det där med "skidort". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort
Tillbaka
Topp