Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="David_K_J" data-source="post: 1261818" data-attributes="member: 81753"><p>Hej,</p><p>utan att veta hur det faktiskt ser ut hos er och utan att veta hur tekniken egentligen fungerar och vad kostnadsläget ligger på kontra andra system så vill jag ändå tipsa om Chargenode. Har bara skummat lite och det verkar ganska fiffigt.</p><p>Som tidigare redan skrivit så behöver man inga 22kW framförallt inte om man har många platser. Att sätta upp regler som max 3h laddning, p-skiva eller dyligt kommer bara bli drygt i en brf.</p><p>Du måste övertyga dina pensionärer, jag vet det kan vara hopplöst, men el är framtiden. Ni kommer vilja ha laddmöjlighet på 100% av era P-platser framöver.</p><p>Jag ser det som lika självklart som att dra in fiber i villan/fastigheten. Alla kommer vilja ha det. Det är en framtidsinvestering.</p><p>Chargenodes lösning med centraliserad laddcentral, skalbar "laddningsbalk" upp till 54 bilar och appstyrning där man matar in när man planerar att åka och önskad laddnivå låter i mina öron riktigt bra. (Jag tror att det funkar ungefär så). Det finns säkert nackdelar, jag har bara läst litegrann.</p><p>OBS, jag har inget med företaget att göra.</p><p>[URL unfurl="true"]https://chargenode.eu/bostadsrattsforening/[/URL]</p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="David_K_J, post: 1261818, member: 81753"] Hej, utan att veta hur det faktiskt ser ut hos er och utan att veta hur tekniken egentligen fungerar och vad kostnadsläget ligger på kontra andra system så vill jag ändå tipsa om Chargenode. Har bara skummat lite och det verkar ganska fiffigt. Som tidigare redan skrivit så behöver man inga 22kW framförallt inte om man har många platser. Att sätta upp regler som max 3h laddning, p-skiva eller dyligt kommer bara bli drygt i en brf. Du måste övertyga dina pensionärer, jag vet det kan vara hopplöst, men el är framtiden. Ni kommer vilja ha laddmöjlighet på 100% av era P-platser framöver. Jag ser det som lika självklart som att dra in fiber i villan/fastigheten. Alla kommer vilja ha det. Det är en framtidsinvestering. Chargenodes lösning med centraliserad laddcentral, skalbar "laddningsbalk" upp till 54 bilar och appstyrning där man matar in när man planerar att åka och önskad laddnivå låter i mina öron riktigt bra. (Jag tror att det funkar ungefär så). Det finns säkert nackdelar, jag har bara läst litegrann. OBS, jag har inget med företaget att göra. [URL unfurl="true"]https://chargenode.eu/bostadsrattsforening/[/URL] Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp