Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="citycarver" data-source="post: 1261836" data-attributes="member: 118454"><p>Underbar läsning! Jag inne på min tredje elbil och känner igen mig i 20 mils-etapper med 20 minuters pauser samt en längre för att äta. </p><p></p><p>Till diskussionerna som pågår här skulle jag vilja skjuta in:</p><p></p><p>1. Ingen ekonomisk jämförelse mellan en elbil och en ICE-bil borde göras utan att samtidigt nämna skillnaden i utsläpp. Det är ju det enda skälet att byta till elbil faktiskt.</p><p></p><p>2. Man kommer fram senare på alla resor där laddstopp ingår. Det är ett pris man får betala. 0 i utsläpp dock.</p><p></p><p>3. Takboxen höjer inte förbrukningen nämnvärt. Kylan, accelerationer och hög fart är mycket större bovar.</p><p></p><p>4. Jag har enfas 220V hemma när jag laddar, räcker fint till två elbilar men inte för att ladda efter långstyrning och dra på ny sådan dagen efter. Då måste man ladda på stan.</p><p></p><p>Bäst gillar jag min VW e-Golf. Den klarar 15 mil vilket är 85% av alla mina resor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="citycarver, post: 1261836, member: 118454"] Underbar läsning! Jag inne på min tredje elbil och känner igen mig i 20 mils-etapper med 20 minuters pauser samt en längre för att äta. Till diskussionerna som pågår här skulle jag vilja skjuta in: 1. Ingen ekonomisk jämförelse mellan en elbil och en ICE-bil borde göras utan att samtidigt nämna skillnaden i utsläpp. Det är ju det enda skälet att byta till elbil faktiskt. 2. Man kommer fram senare på alla resor där laddstopp ingår. Det är ett pris man får betala. 0 i utsläpp dock. 3. Takboxen höjer inte förbrukningen nämnvärt. Kylan, accelerationer och hög fart är mycket större bovar. 4. Jag har enfas 220V hemma när jag laddar, räcker fint till två elbilar men inte för att ladda efter långstyrning och dra på ny sådan dagen efter. Då måste man ladda på stan. Bäst gillar jag min VW e-Golf. Den klarar 15 mil vilket är 85% av alla mina resor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp