Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nidhugg" data-source="post: 1261857" data-attributes="member: 19345"><p>Min elbil är från 2016 och har gått 14000 mil.Jag har 6-7% förlorad batterikapacitet från när den var ny. Upplever inte att jag tappat någon märkbar ytterligare kapacitet sen 10000 mil så degraderingen har avstannat, vilket väl överensstämmer med tillgänglig statistik. Sen är nog privatleasing ändå ett bra alternativ även om det inte behövs för batterilivslängdens skull, med tanke på den snabba teknikutvecklingen. Det är fortfarande en liten kompromiss med elbil, som jag inte har några problem med alls att leva med. Men jag skulle säga att när det finns elbilar här med 75-80 mils nominell räckvidd finns det inga kvarvarande nackdelar, bara fördelar. Och de bilarna är nog bara några år bort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nidhugg, post: 1261857, member: 19345"] Min elbil är från 2016 och har gått 14000 mil.Jag har 6-7% förlorad batterikapacitet från när den var ny. Upplever inte att jag tappat någon märkbar ytterligare kapacitet sen 10000 mil så degraderingen har avstannat, vilket väl överensstämmer med tillgänglig statistik. Sen är nog privatleasing ändå ett bra alternativ även om det inte behövs för batterilivslängdens skull, med tanke på den snabba teknikutvecklingen. Det är fortfarande en liten kompromiss med elbil, som jag inte har några problem med alls att leva med. Men jag skulle säga att när det finns elbilar här med 75-80 mils nominell räckvidd finns det inga kvarvarande nackdelar, bara fördelar. Och de bilarna är nog bara några år bort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp