Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1261880" data-attributes="member: 164657"><p>Inledningsvis, intressant reportage!</p><p></p><p>Först och främst vill jag vara tydlig med att jag också sällar mig till skaran som inser att elbil är framtiden.</p><p></p><p>Dock vill jag påpeka att jag tror att att en anledning till att fler inte har gått över till elbil ännu är att det vid val av elbil alltid blir betydligt fler kompromisser än vid val av fossilbil. Trots att jag bara haft körkort och bil i knappt 18 månader har jag börjat undersöka om jag ska bli helt elektrisk. </p><p></p><p>Men det faller alltid på något. Dom enda kraven jag har är ordentligt bra räckvidd och en rymlig och praktisk bil. Sen har jag några mer eller mindre viktiga önskemål. Hittar jag en modell som är hyffsat rymlig och praktisk så faller den bort p.g.a. räckvidden eller priset. Tesla erbjuder vettig räckvidd men när jag väger (bristande) komfort och den smäckiga plastkänslan interiört och exteriört mot priset så kan jag inte motivera att välja en Tesla. Och så fortsätter det ......</p><p></p><p>När övriga tillverkare kommit i kapp Tesla när det gäller (verklig, inte teoretisk) räckvidd och valmöjligheterna/konkurrensen blivit större kommer jag också bli elektrisk.</p><p></p><p>Avslutningsvis hur mycket sanning det än ligger i att mil och totalkostnaden för en elbil talar i dess favör så tenderar dessa för oss så självklara och sanningsenliga uträkningar och resonemang att dra åt det exkluderande och snudd på elitistiska hållet. Det är lätt för oss i sammanhanget välmående stollar med en dyr hobby att med näsan lutandes svagt uppåt självklart hävda att "det är väl klart att elbil är både billigare OCH mer miljövänligt, inser man inte det måste man vara lätt retarderad". Trots alla i våra ögon uppenbara fördelar är det fortfarande en stor andel av befolkningen som inte har möjlighet att gå gå över till elbil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1261880, member: 164657"] Inledningsvis, intressant reportage! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag också sällar mig till skaran som inser att elbil är framtiden. Dock vill jag påpeka att jag tror att att en anledning till att fler inte har gått över till elbil ännu är att det vid val av elbil alltid blir betydligt fler kompromisser än vid val av fossilbil. Trots att jag bara haft körkort och bil i knappt 18 månader har jag börjat undersöka om jag ska bli helt elektrisk. Men det faller alltid på något. Dom enda kraven jag har är ordentligt bra räckvidd och en rymlig och praktisk bil. Sen har jag några mer eller mindre viktiga önskemål. Hittar jag en modell som är hyffsat rymlig och praktisk så faller den bort p.g.a. räckvidden eller priset. Tesla erbjuder vettig räckvidd men när jag väger (bristande) komfort och den smäckiga plastkänslan interiört och exteriört mot priset så kan jag inte motivera att välja en Tesla. Och så fortsätter det ...... När övriga tillverkare kommit i kapp Tesla när det gäller (verklig, inte teoretisk) räckvidd och valmöjligheterna/konkurrensen blivit större kommer jag också bli elektrisk. Avslutningsvis hur mycket sanning det än ligger i att mil och totalkostnaden för en elbil talar i dess favör så tenderar dessa för oss så självklara och sanningsenliga uträkningar och resonemang att dra åt det exkluderande och snudd på elitistiska hållet. Det är lätt för oss i sammanhanget välmående stollar med en dyr hobby att med näsan lutandes svagt uppåt självklart hävda att "det är väl klart att elbil är både billigare OCH mer miljövänligt, inser man inte det måste man vara lätt retarderad". Trots alla i våra ögon uppenbara fördelar är det fortfarande en stor andel av befolkningen som inte har möjlighet att gå gå över till elbil. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp