Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1262119" data-attributes="member: 80520"><p>Och med jävligt taskig planering/upplägg skulle jag tippa. Även om Polestar 2 underpresterar ganska rejält i vinterförhållanden (se <a href="https://www.motor.no/aktuelt/motors-store-vintertest-av-rekkevidde-pa-elbiler/217132" target="_blank">resultaten av NAFs räckviddstest från vintern -22</a>) skulle jag tippa att 130 km i snitt per laddstopp inte är väldigt representativt... Det går ju att stanna för att tanka 67 gånger med bensinbil på samma resa om man vill menar jag, men det kan ju knappast sägas spegla den genomsnittliga upplevelsen.</p><p></p><p>Men du har rätt, det jag egentligen borde skrivit är nog:</p><p>"Sakupplysning: Om du inte är sämst kommer du Stockholm - Chamonix t o r drygt 4 gånger med en modern elbil med bra räckvidd. Alt så har du en skruttig elbil med en räckvidd på strax mer än 60 km om det ska gå åt 35 stopp på en nedresa (eller ca. 200 km om du vill ladda lika ofta som de i artikeln)."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1262119, member: 80520"] Och med jävligt taskig planering/upplägg skulle jag tippa. Även om Polestar 2 underpresterar ganska rejält i vinterförhållanden (se [URL='https://www.motor.no/aktuelt/motors-store-vintertest-av-rekkevidde-pa-elbiler/217132']resultaten av NAFs räckviddstest från vintern -22[/URL]) skulle jag tippa att 130 km i snitt per laddstopp inte är väldigt representativt... Det går ju att stanna för att tanka 67 gånger med bensinbil på samma resa om man vill menar jag, men det kan ju knappast sägas spegla den genomsnittliga upplevelsen. Men du har rätt, det jag egentligen borde skrivit är nog: "Sakupplysning: Om du inte är sämst kommer du Stockholm - Chamonix t o r drygt 4 gånger med en modern elbil med bra räckvidd. Alt så har du en skruttig elbil med en räckvidd på strax mer än 60 km om det ska gå åt 35 stopp på en nedresa (eller ca. 200 km om du vill ladda lika ofta som de i artikeln)." [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp