Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1262166" data-attributes="member: 163608"><p>Jag var på väg från kläppen till Stockholm och hotell med bokad laddplats. Elen skulle nog ha räckt hela vägen. Men när jag kom till Enköping så. Ja ni vet. 110 på motorvägen är lugnt 120 på gränsen och 130 då ligger man helt plötsligt på dubbla förbrukningen. Och man har ju kvar lite av den gamla blyfotsmentaliteten. Jag hittade en ionity och tog en kaffe. Hade appen sedan länge utan att ha använt den. Sen var det plattan i mattan. Jag leasade en Kia e Niro då och den bryr sig ju inte om att det står 350 kW på displayen. Det går i snigelfart ändå! Och som jag fattar det är inte nya Niro EVn som kommer nu så värst mycket snabbare. Men men. Jag behövde inte så mycket just den gången. Om det hade kostat 6 eller 8 kronor kändes inte så petigt. </p><p></p><p>Ska räkna på ett Supercharger abbonemang. Vet att den i Borlänge är mot ett staket. Vilket är jävligt dumt när man har släp och kontakten bak. Men men. Ett problem i taget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1262166, member: 163608"] Jag var på väg från kläppen till Stockholm och hotell med bokad laddplats. Elen skulle nog ha räckt hela vägen. Men när jag kom till Enköping så. Ja ni vet. 110 på motorvägen är lugnt 120 på gränsen och 130 då ligger man helt plötsligt på dubbla förbrukningen. Och man har ju kvar lite av den gamla blyfotsmentaliteten. Jag hittade en ionity och tog en kaffe. Hade appen sedan länge utan att ha använt den. Sen var det plattan i mattan. Jag leasade en Kia e Niro då och den bryr sig ju inte om att det står 350 kW på displayen. Det går i snigelfart ändå! Och som jag fattar det är inte nya Niro EVn som kommer nu så värst mycket snabbare. Men men. Jag behövde inte så mycket just den gången. Om det hade kostat 6 eller 8 kronor kändes inte så petigt. Ska räkna på ett Supercharger abbonemang. Vet att den i Borlänge är mot ett staket. Vilket är jävligt dumt när man har släp och kontakten bak. Men men. Ett problem i taget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp