Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1262259" data-attributes="member: 144594"><p>Att använda "drivmedel .. som andel av vår samlade konsumtion" som jämförelse, och sedan använda det som argument mot att det var "bättre förr" vad gäller bensinpriset är iofs en något skruvad vinkling. Skatterna på drivmedel har höjts just för att nå en sådan effekt, och antal km körda både per svensk och per bil minskar, samtidigt som övrig konsumtion ökat kraftfullt. </p><p></p><p>Min poäng var att vi nu verkar ha nått den tidpunkt där elbilar för många verkar bli billigare (sett på t.ex. km-kostnad) än en förbränningsbil. Oavsett miljö-aspekt. Vilket förstås är avsikten, men jag tror inte att det har nått ut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1262259, member: 144594"] Att använda "drivmedel .. som andel av vår samlade konsumtion" som jämförelse, och sedan använda det som argument mot att det var "bättre förr" vad gäller bensinpriset är iofs en något skruvad vinkling. Skatterna på drivmedel har höjts just för att nå en sådan effekt, och antal km körda både per svensk och per bil minskar, samtidigt som övrig konsumtion ökat kraftfullt. Min poäng var att vi nu verkar ha nått den tidpunkt där elbilar för många verkar bli billigare (sett på t.ex. km-kostnad) än en förbränningsbil. Oavsett miljö-aspekt. Vilket förstås är avsikten, men jag tror inte att det har nått ut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp