Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1262974" data-attributes="member: 163608"><p>Jag har bara haft id4an i två veckor. Mitt första intryck var att VW inte lärt sig någonting om ärlighet sedan dieselgate när de angett 47 mil som räckvidd. Jag har bara åkt från Bredden till Gävle på motorväg med den bilen. Låg nog i 120 kmh i snitt och jag tror att det gick åt lite drygt 2 kW per mil. Laddade i Gävle och har bara kört landsväg sedan dess. Så jag är tyvärr fel person att fråga.</p><p></p><p>Jag leasade en E Niro innan och det känns som att den var "ärligare" räckvidsmassigt. Innan dess hade vi en Renault Zoe som också kändes "ärlig".</p><p></p><p>Men som sagt! Jag är fel person att svara på din fråga.</p><p></p><p>Volvo xc40 har ju 78 kW batteri och anger räckvidden till 42 mil enligt WLTP. Jag gissar att Folkan med 77 kW ligger på 40? Volvon är ju lite roligare och snyggare enligt mig.</p><p></p><p>Tänkte ta mig från Sälen till Åre nästa vecka. Ca 40 mil landsväg, brukar snitta 90-100 kmh. Hoppas slippa laddstopp. Men om jag är hungrig i Svenstavik så åker kabeln i!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1262974, member: 163608"] Jag har bara haft id4an i två veckor. Mitt första intryck var att VW inte lärt sig någonting om ärlighet sedan dieselgate när de angett 47 mil som räckvidd. Jag har bara åkt från Bredden till Gävle på motorväg med den bilen. Låg nog i 120 kmh i snitt och jag tror att det gick åt lite drygt 2 kW per mil. Laddade i Gävle och har bara kört landsväg sedan dess. Så jag är tyvärr fel person att fråga. Jag leasade en E Niro innan och det känns som att den var "ärligare" räckvidsmassigt. Innan dess hade vi en Renault Zoe som också kändes "ärlig". Men som sagt! Jag är fel person att svara på din fråga. Volvo xc40 har ju 78 kW batteri och anger räckvidden till 42 mil enligt WLTP. Jag gissar att Folkan med 77 kW ligger på 40? Volvon är ju lite roligare och snyggare enligt mig. Tänkte ta mig från Sälen till Åre nästa vecka. Ca 40 mil landsväg, brukar snitta 90-100 kmh. Hoppas slippa laddstopp. Men om jag är hungrig i Svenstavik så åker kabeln i! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp