Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1293261" data-attributes="member: 146777"><p>Ok, felskriven av mig då om det blev politisk inslag. Kan dock själv inte hitta det i mitt inlägg. Vad är det du syftar på isf?</p><p>Tanken var att svara på dig och fredw som ingenjören jag är.</p><p></p><p>Edit: Det är ganska viktigt att skilja mellan politik och vetenskap/ praktiskt inbenjörsjobb. Att räkna och föra fram miljöpåverkan av olika alternativ och olika bilar har inget med politik att göra! Det är ju ett sätt att försöka stötta alla i att hitta bästa alternativet för sig. Och, enligt mig iaf, ett bidrag i diskussionen om elbilar. För att (ur miljösynpunkt och inte ur miljöpolitiskt synpunkt) är det inte bra att har en bil med lång räckvidd om man inte behöver det eller kanske behöver det nån gång om året. Men det är högst personlig vad man behöver i detta fall eftersom det beror på hur man använder bilen och hur bra laddmöjligheter man har.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1293261, member: 146777"] Ok, felskriven av mig då om det blev politisk inslag. Kan dock själv inte hitta det i mitt inlägg. Vad är det du syftar på isf? Tanken var att svara på dig och fredw som ingenjören jag är. Edit: Det är ganska viktigt att skilja mellan politik och vetenskap/ praktiskt inbenjörsjobb. Att räkna och föra fram miljöpåverkan av olika alternativ och olika bilar har inget med politik att göra! Det är ju ett sätt att försöka stötta alla i att hitta bästa alternativet för sig. Och, enligt mig iaf, ett bidrag i diskussionen om elbilar. För att (ur miljösynpunkt och inte ur miljöpolitiskt synpunkt) är det inte bra att har en bil med lång räckvidd om man inte behöver det eller kanske behöver det nån gång om året. Men det är högst personlig vad man behöver i detta fall eftersom det beror på hur man använder bilen och hur bra laddmöjligheter man har. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp