Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1293279" data-attributes="member: 146777"><p>det är det säkert om man inte är beredd att ser andras argument och förstår deras tankar.</p><p>Som du säger handlar tråden om resor med elbil.</p><p>Jag har lärt mig en del hur ni som har elbil tänker kring laddning, även här i tråden. och vilka appar ni använder osv. Tack för det.</p><p>Jag försökte dela med mig det jag vet om utsläpp och tekniken. Och inte bara samla "försäljningsargument". Jag tycker inte vi ska övertyga all till varje pris och "sälja in" elbilar. Allt har sin plats. Byter man ska man göra det rätt. Inte alla ska har elbil med 60 mils räckvidd. Jag anses visserligen vara en miljömupp av många, men har ändå en bensinbil. varför? För att det är miljömässigt bättre i mitt fall. Det är ett tekniskt/ vetenskapligt sätt att titta på frågan. Att samla "försäljningsargument" som du skriver är däremot ett politisk/ ekonomiskt sätt att titta på det.</p><p>Vi ska inte alla med en gång byta till elbil och tror att vi räddar planeten med det. Det går inte och det räddar inget. Däremot ska vi se över vår sätt att resa. Elbil är en alternativ som gör att vi kan fortsätter resa ganska likt vi gjorde med bensin/ dieselbilar.</p><p>Likt som inte alla bensinbilar ska har fyrhjulsdrift och ska kunna dra 1.5 t släp, ska inte alla elbilar har stor räckvidd...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1293279, member: 146777"] det är det säkert om man inte är beredd att ser andras argument och förstår deras tankar. Som du säger handlar tråden om resor med elbil. Jag har lärt mig en del hur ni som har elbil tänker kring laddning, även här i tråden. och vilka appar ni använder osv. Tack för det. Jag försökte dela med mig det jag vet om utsläpp och tekniken. Och inte bara samla "försäljningsargument". Jag tycker inte vi ska övertyga all till varje pris och "sälja in" elbilar. Allt har sin plats. Byter man ska man göra det rätt. Inte alla ska har elbil med 60 mils räckvidd. Jag anses visserligen vara en miljömupp av många, men har ändå en bensinbil. varför? För att det är miljömässigt bättre i mitt fall. Det är ett tekniskt/ vetenskapligt sätt att titta på frågan. Att samla "försäljningsargument" som du skriver är däremot ett politisk/ ekonomiskt sätt att titta på det. Vi ska inte alla med en gång byta till elbil och tror att vi räddar planeten med det. Det går inte och det räddar inget. Däremot ska vi se över vår sätt att resa. Elbil är en alternativ som gör att vi kan fortsätter resa ganska likt vi gjorde med bensin/ dieselbilar. Likt som inte alla bensinbilar ska har fyrhjulsdrift och ska kunna dra 1.5 t släp, ska inte alla elbilar har stor räckvidd... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp