Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frankbolsoy" data-source="post: 1293816" data-attributes="member: 167496"><p>Absolut, lite koll bör man ju ha. Men som sagt, om jag betalar mycket per mil de gånger jag är på resa så tjänar jag ändå mångfalt in det på hemmaplan där jag betalar lite och kör största delen av milen. </p><p>De flesta brukar ha så, men hakar ändå upp sig på att det måste vara billigt och optimalt på sin semester resa 1 gång per år. </p><p></p><p></p><p>Vi har ej kört så mycket på kontinenten, men ser att andra fyllt i där.</p><p>För oss med barn som har mycket energi är 1-2h stillasittande mer än tillräckligt. När vi hade bränsle bil så fick man använda dag 2 till återhämtning då all fokus dag 1 var på att komma fram och att barnen inte ska slåss.</p><p>Även fast man försökte innan resan förbereda sig på att vi ska ha en lugn körning och inte stressa, så händer något när man suttit sig bakom ratten och startat köra och stressen går upp i full gas.</p><p></p><p>Du får införskaffa en NIO, då kan du byta batteri istället för att ladda. Vet dock ej hur deras stationer är placerade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frankbolsoy, post: 1293816, member: 167496"] Absolut, lite koll bör man ju ha. Men som sagt, om jag betalar mycket per mil de gånger jag är på resa så tjänar jag ändå mångfalt in det på hemmaplan där jag betalar lite och kör största delen av milen. De flesta brukar ha så, men hakar ändå upp sig på att det måste vara billigt och optimalt på sin semester resa 1 gång per år. Vi har ej kört så mycket på kontinenten, men ser att andra fyllt i där. För oss med barn som har mycket energi är 1-2h stillasittande mer än tillräckligt. När vi hade bränsle bil så fick man använda dag 2 till återhämtning då all fokus dag 1 var på att komma fram och att barnen inte ska slåss. Även fast man försökte innan resan förbereda sig på att vi ska ha en lugn körning och inte stressa, så händer något när man suttit sig bakom ratten och startat köra och stressen går upp i full gas. Du får införskaffa en NIO, då kan du byta batteri istället för att ladda. Vet dock ej hur deras stationer är placerade. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp