Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1294038" data-attributes="member: 176039"><p>Tänkte eg inte ge mig in i debatten men har lite input från verkligheten; kör q4 etron. Bor som kanske många vet i obyggden. Är civilingenjör bla. ( har det ngt med saken att göra?) Kör kanske 40-45k i året. Medeltemperaturen i januari hittills -17. I lördags körde jag ca 30mil t/r. Startade med batteri på 98% Fick stanna o ladda fanskapet 2/3 in på resan i 45 min då bilen var kall.frusen o jag inte fick på förvärmningen. Kom upp till kanske 60%. Detta kostade ca 80 kr och det skedde på enda möjliga laddplatsen. Här runt kan man inte vara så petig med laddställe och man skall inte chansa på räckvidden, då sitter man sgs i skiten(länge!) Temperaturen låg mellan -18 o -28. Njöt jag av turen? Saknade ja min bensindrivna a3? Oja.</p><p>Kom 40 min sen till möte 2 pga ovannämnda orsak. Tror björn ferry sa ngt i stil med att om laddningen är ett problem, då har man problem med att planera sitt liv. Vilket jag i princip håller med om, men de e inte lätt alla gånger i laddstationslöst land. Kom hem och meddelade maken att jag vill ha en riktig bil med v8.</p><p></p><p>Bor nog ”för centralt” för bilpool. Alla här kör en massa för att komma nånstans härrunt, tror inte ngn förvärvsarbetande med familj kan tänka sig ett bilfritt liv. Jag har tänkt att bilpooler är för stadsbor som har alternativ till färdmedel o har cykelavstånd till ica. Men vad vet jag, det är 12 år sen jag bodde i en ”stad”.</p><p></p><p>Men skulle jag ställa in audins nos mot alperna? Aldrig. Mina nerver o semestern räcker nog inte.</p><p>Men inatt laddar den i princip gratis, alltid nått.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1294038, member: 176039"] Tänkte eg inte ge mig in i debatten men har lite input från verkligheten; kör q4 etron. Bor som kanske många vet i obyggden. Är civilingenjör bla. ( har det ngt med saken att göra?) Kör kanske 40-45k i året. Medeltemperaturen i januari hittills -17. I lördags körde jag ca 30mil t/r. Startade med batteri på 98% Fick stanna o ladda fanskapet 2/3 in på resan i 45 min då bilen var kall.frusen o jag inte fick på förvärmningen. Kom upp till kanske 60%. Detta kostade ca 80 kr och det skedde på enda möjliga laddplatsen. Här runt kan man inte vara så petig med laddställe och man skall inte chansa på räckvidden, då sitter man sgs i skiten(länge!) Temperaturen låg mellan -18 o -28. Njöt jag av turen? Saknade ja min bensindrivna a3? Oja. Kom 40 min sen till möte 2 pga ovannämnda orsak. Tror björn ferry sa ngt i stil med att om laddningen är ett problem, då har man problem med att planera sitt liv. Vilket jag i princip håller med om, men de e inte lätt alla gånger i laddstationslöst land. Kom hem och meddelade maken att jag vill ha en riktig bil med v8. Bor nog ”för centralt” för bilpool. Alla här kör en massa för att komma nånstans härrunt, tror inte ngn förvärvsarbetande med familj kan tänka sig ett bilfritt liv. Jag har tänkt att bilpooler är för stadsbor som har alternativ till färdmedel o har cykelavstånd till ica. Men vad vet jag, det är 12 år sen jag bodde i en ”stad”. Men skulle jag ställa in audins nos mot alperna? Aldrig. Mina nerver o semestern räcker nog inte. Men inatt laddar den i princip gratis, alltid nått. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp