Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1303748" data-attributes="member: 144594"><p>Troligen som PC skriver får man vänta längre innan det blir något "kvantsprång" för t ex räckvidden men har själv valt att leasa istf att köpa av liknande skäl. Elbilarna är i en helt annan utvecklingsfas nu än vanliga bilar som har haft ett sekel på sig att utvecklas (jo jag vet att det fanns elbilar redan då men...)</p><p>Även de små förbättringar som sker på samma modell av elbil år från år kan göra märkbar skillnad. Mycket snack på olika forum även om mjukvaru-uppdateringar som gör skillnad men som tydligen är svåra att implementera på äldre och i övrigt liknande modeller även om det i teorin borde gå.</p><p>Jag tror iofs inte det är helt galet att köpa nu heller, det verkar som att elbilarnas andrahandsvärde håller hyggligt. Särskilt när det gäller "andrabilar" eller "stadsbilar" där räckvidden inte är lika viktig och det inte handlar om lika många nollor i priset. Men visst är det en omogen marknad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1303748, member: 144594"] Troligen som PC skriver får man vänta längre innan det blir något "kvantsprång" för t ex räckvidden men har själv valt att leasa istf att köpa av liknande skäl. Elbilarna är i en helt annan utvecklingsfas nu än vanliga bilar som har haft ett sekel på sig att utvecklas (jo jag vet att det fanns elbilar redan då men...) Även de små förbättringar som sker på samma modell av elbil år från år kan göra märkbar skillnad. Mycket snack på olika forum även om mjukvaru-uppdateringar som gör skillnad men som tydligen är svåra att implementera på äldre och i övrigt liknande modeller även om det i teorin borde gå. Jag tror iofs inte det är helt galet att köpa nu heller, det verkar som att elbilarnas andrahandsvärde håller hyggligt. Särskilt när det gäller "andrabilar" eller "stadsbilar" där räckvidden inte är lika viktig och det inte handlar om lika många nollor i priset. Men visst är det en omogen marknad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp