Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1303780" data-attributes="member: 175247"><p>Verkar imponerande om priset är rätt.</p><p>50 mil på 15 min betyder ca 100 kWh = 400 kW laddeffekt (och med tanke på laddkurvan antagligen ännu mer i början).</p><p>Var hittar man sådana laddare idag?</p><p>Ionity har 350 kW, Tesla har 150 kW och 250 kW.</p><p>Sverige är tyvärr kass på laddinfrastruktur, de enda operatörerna som har riktiga laddnät är Tesla och Ionity (och Teslas är mycket bättre utbyggt av de två).</p><p></p><p>EDIT:</p><p>Å andra sidan tycker jag att kan man ladda 50 mil på 15 min så är det mer än tillräckligt bra. Om man kör 40-50 mil i sträck så är 15 min nog det minsta man ändå behöver för en paus.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1303780, member: 175247"] Verkar imponerande om priset är rätt. 50 mil på 15 min betyder ca 100 kWh = 400 kW laddeffekt (och med tanke på laddkurvan antagligen ännu mer i början). Var hittar man sådana laddare idag? Ionity har 350 kW, Tesla har 150 kW och 250 kW. Sverige är tyvärr kass på laddinfrastruktur, de enda operatörerna som har riktiga laddnät är Tesla och Ionity (och Teslas är mycket bättre utbyggt av de två). EDIT: Å andra sidan tycker jag att kan man ladda 50 mil på 15 min så är det mer än tillräckligt bra. Om man kör 40-50 mil i sträck så är 15 min nog det minsta man ändå behöver för en paus. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp