Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1304032" data-attributes="member: 144594"><p>Jodå, se ovan! Du skriver att ditt resonemang förutsätter att räckvidden förbättras i framtiden (vilket jag instämmer i) samtidigt som du säger att räckvidden idag inte är någon flaskhals - trots att du just sagt att resonemanget förutsätter att räckvidden förbättras i framtiden. Jag får inte ihop det!</p><p></p><p></p><p></p><p>Tror det är få som tänker att en 35-literstank är "mer än tillräckligt" om man ska köra bil från Sverige till alperna. Mycket få skulle ens överväga att köpa/köra en sådan bil för långfärder sedan många decennier tillbaka även om allt annat är bra.</p><p></p><p></p><p></p><p>Med en fossilbil kan man göra ett förarbyte på 1 minut eller en power-nap på vilken stopp-plats som helst längs vilken väg som helst i hela världen.</p><p></p><p>Man kör inte optimalt i närheten av 50 mil mellan laddstoppen på långresa med dagens eller ens morgondagens elbilar, oavsett hur kort tiden med laddsladd inkopplad blir. Ingen vet hur många år det tar innan det blir så. Det är fortfarande räckvidden som begränsar, och som gör att resan tar längre tid och blir mindre flexibel.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1304032, member: 144594"] Jodå, se ovan! Du skriver att ditt resonemang förutsätter att räckvidden förbättras i framtiden (vilket jag instämmer i) samtidigt som du säger att räckvidden idag inte är någon flaskhals - trots att du just sagt att resonemanget förutsätter att räckvidden förbättras i framtiden. Jag får inte ihop det! Tror det är få som tänker att en 35-literstank är "mer än tillräckligt" om man ska köra bil från Sverige till alperna. Mycket få skulle ens överväga att köpa/köra en sådan bil för långfärder sedan många decennier tillbaka även om allt annat är bra. Med en fossilbil kan man göra ett förarbyte på 1 minut eller en power-nap på vilken stopp-plats som helst längs vilken väg som helst i hela världen. Man kör inte optimalt i närheten av 50 mil mellan laddstoppen på långresa med dagens eller ens morgondagens elbilar, oavsett hur kort tiden med laddsladd inkopplad blir. Ingen vet hur många år det tar innan det blir så. Det är fortfarande räckvidden som begränsar, och som gör att resan tar längre tid och blir mindre flexibel. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp