Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1304139" data-attributes="member: 146777"><p>Hehe, den var faktiskt lite roligt. För att vi har just (eller jo, 2 år sen) delat upp ett förtidsarv genom att donera till olika organisationer. Aven om det inte var 500k,så var det ändå en stor 6 siffrigt belopp som gick till Naturskyddsföreningen. En ganska stor del av min lön går delvis till hjälporganisationer och delvis till naturskydd. Säkert svårt att förstår för många. Men jag ser väldigt många som gör mycket för miljön. Kanske en generations skillnad. Kanske en skillnad stad/glesbygd.</p><p>Men vi lever på mycket mindre yta, 4 pers som bor på inte ens hälften av dit hus. En av huvudanledningar är att det är energismart och bättre att inte förbruka för mycket plats. Mycket av det vi eller andra i min omgivning gör för miljön kostar faktiskt pengar... ryp handla miljösmart. Inte köper det som kommer från Asien. Osv. Jag och många andra tycker det är värd det. Hade jag använd bilen hade det varit en elbil, oavsett ekonomi....</p><p>Fattar det,det finns de som bryr sig mer om miljön och andra människor än om sina egna pengar. Låter konstigt för vissa, helt normalt enligt mig .</p><p></p><p>Ps: att köra elbil är inte energibesparande, även om det är betydligt bättre mht co2 utsläpp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1304139, member: 146777"] Hehe, den var faktiskt lite roligt. För att vi har just (eller jo, 2 år sen) delat upp ett förtidsarv genom att donera till olika organisationer. Aven om det inte var 500k,så var det ändå en stor 6 siffrigt belopp som gick till Naturskyddsföreningen. En ganska stor del av min lön går delvis till hjälporganisationer och delvis till naturskydd. Säkert svårt att förstår för många. Men jag ser väldigt många som gör mycket för miljön. Kanske en generations skillnad. Kanske en skillnad stad/glesbygd. Men vi lever på mycket mindre yta, 4 pers som bor på inte ens hälften av dit hus. En av huvudanledningar är att det är energismart och bättre att inte förbruka för mycket plats. Mycket av det vi eller andra i min omgivning gör för miljön kostar faktiskt pengar... ryp handla miljösmart. Inte köper det som kommer från Asien. Osv. Jag och många andra tycker det är värd det. Hade jag använd bilen hade det varit en elbil, oavsett ekonomi.... Fattar det,det finns de som bryr sig mer om miljön och andra människor än om sina egna pengar. Låter konstigt för vissa, helt normalt enligt mig . Ps: att köra elbil är inte energibesparande, även om det är betydligt bättre mht co2 utsläpp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp