Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1305001" data-attributes="member: 44672"><p>Jag hör vad du tycker men fattar inte vad du menar om du nu menar något?</p><p>Tråden har nästa bara börjat att handla om elbil vs ICE</p><p>Jag kör själv ICE då jag inte har fått möjlighet att byta</p><p>MEN jag är för elbil och vill ha elbil</p><p>Men som med nästan alla saker så är det fördelar och nackdelar med vad man än väljer</p><p>Majoriteten av mina inlägg handlar om bra saker med elbil och de framsteg som tas kring det.</p><p>Och bara för att jag kör fossilbil själv så betyder det inte att jag inte kört elbil många gånger</p><p>Och framförallt lusläst tester och recensioner i mängder</p><p>Så vad jag tycker speglar till stor del av vad de som så att säga är bättre på vad alla vi i tråden tycker gemensamt.</p><p>Och ledsen att säga det. Men VW elbilar ligger inte speciellt högt i verklig räckvidd och bekymmerslöst elbilsägade kopplat till långresor.</p><p>ID7 ser ut att bli ett stort steg upp i räckvidd speciellt om man bara vill ha bakhjulsdrift annars så tappar man 100km och är fortfarande inte någon snabbladdare. Vilket tydligen är JÄTTEVIKTIGT samt att kunna köra 1000km utan att stanna för många som förespråkar ICE och att elbilar minst måste klara det innan de kan tänka att byta.</p><p>Att jag inte har bytt beror som sagt på märklig policy hos arbetsgivaren samt att de bilar de har bestämt passar oss inte uppfyller mina privata krav främst dragvikt samt att jag inte vill ha en SUV eller har behov av det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1305001, member: 44672"] Jag hör vad du tycker men fattar inte vad du menar om du nu menar något? Tråden har nästa bara börjat att handla om elbil vs ICE Jag kör själv ICE då jag inte har fått möjlighet att byta MEN jag är för elbil och vill ha elbil Men som med nästan alla saker så är det fördelar och nackdelar med vad man än väljer Majoriteten av mina inlägg handlar om bra saker med elbil och de framsteg som tas kring det. Och bara för att jag kör fossilbil själv så betyder det inte att jag inte kört elbil många gånger Och framförallt lusläst tester och recensioner i mängder Så vad jag tycker speglar till stor del av vad de som så att säga är bättre på vad alla vi i tråden tycker gemensamt. Och ledsen att säga det. Men VW elbilar ligger inte speciellt högt i verklig räckvidd och bekymmerslöst elbilsägade kopplat till långresor. ID7 ser ut att bli ett stort steg upp i räckvidd speciellt om man bara vill ha bakhjulsdrift annars så tappar man 100km och är fortfarande inte någon snabbladdare. Vilket tydligen är JÄTTEVIKTIGT samt att kunna köra 1000km utan att stanna för många som förespråkar ICE och att elbilar minst måste klara det innan de kan tänka att byta. Att jag inte har bytt beror som sagt på märklig policy hos arbetsgivaren samt att de bilar de har bestämt passar oss inte uppfyller mina privata krav främst dragvikt samt att jag inte vill ha en SUV eller har behov av det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp