Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Chrisinthemountain" data-source="post: 1305015" data-attributes="member: 157226"><p>Hej!</p><p>Kan göra ett inlägg här om att vi körde upp till Hemsedal från Göteborg några vändor förra vintern.</p><p>Jag vill gärna tycka om EL bilar kan jag tilläga meddetsamma.</p><p></p><p>Vår ena bil som består av en EV Cupra born, det krävs tre stopp vardera väg för att nå målet. En sträcka på 50 ish.</p><p>Allt som vind, temperatur, snömodd, höjdmeter, hastighet, vinterdäck, mängd vatten på vägbana etc, spelar en så otroligt stor roll, </p><p>märker skillnad bara på mindre vind och bra asfalt på bilens räckvidd.</p><p>Denna bil kan inte heller för-värma batteriet tyvärr, vilket är av stor vikt.</p><p>Inga nyheter förmodligen för någon här, MEN, kan tilläggas att det tar STYGGT psykiskt o fysiskt att genomföra detta.</p><p></p><p>Finns mycket mer att skriva om dessa resor, men det tar för mycket av min tid.</p><p>Mycket kan man skratta åt nu efterhand, men just när man stod mitt i det gjorde man inte det.</p><p>Hög ladd kapacitet på bil är något man värdesätter mycket.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Chrisinthemountain, post: 1305015, member: 157226"] Hej! Kan göra ett inlägg här om att vi körde upp till Hemsedal från Göteborg några vändor förra vintern. Jag vill gärna tycka om EL bilar kan jag tilläga meddetsamma. Vår ena bil som består av en EV Cupra born, det krävs tre stopp vardera väg för att nå målet. En sträcka på 50 ish. Allt som vind, temperatur, snömodd, höjdmeter, hastighet, vinterdäck, mängd vatten på vägbana etc, spelar en så otroligt stor roll, märker skillnad bara på mindre vind och bra asfalt på bilens räckvidd. Denna bil kan inte heller för-värma batteriet tyvärr, vilket är av stor vikt. Inga nyheter förmodligen för någon här, MEN, kan tilläggas att det tar STYGGT psykiskt o fysiskt att genomföra detta. Finns mycket mer att skriva om dessa resor, men det tar för mycket av min tid. Mycket kan man skratta åt nu efterhand, men just när man stod mitt i det gjorde man inte det. Hög ladd kapacitet på bil är något man värdesätter mycket. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp