Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1310805" data-attributes="member: 144594"><p>Dags för uppdatering - ni som vet. Under 2025 väntar våra första elbilsresor söderut då vi passerar Tyskland och Österrike på vägen till Italien.</p><p>1. Gäller fortfarande PCs goda råd ovan? Ionity har jag redan. Och jag är icke-betalande kund hos Tesla (utan Tesla).</p><p>2. Om man bortser litet från priset, brukar det gå att ladda med bankkort från övriga snabbladdningsstationer längs de stora vägarna? Eller måste man oftast ha ett abonnemang?</p><p></p><p>Under tiden funderar jag på vad matematikgenierna på SVT skulle ange för procentsiffror när elpriset är negativt i norr och positivt i söder... Och om priset i norr stiger från tre öre till 2 kronor, har det då plötsligt stigit med 700 procent? Här finns material för rubriker med många nollor varje dag... För att inte tala om när temperaturen stiger från plus 0,01 grader till plus 1 grad. </p><p></p><p>[ATTACH=full]35651[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1310805, member: 144594"] Dags för uppdatering - ni som vet. Under 2025 väntar våra första elbilsresor söderut då vi passerar Tyskland och Österrike på vägen till Italien. 1. Gäller fortfarande PCs goda råd ovan? Ionity har jag redan. Och jag är icke-betalande kund hos Tesla (utan Tesla). 2. Om man bortser litet från priset, brukar det gå att ladda med bankkort från övriga snabbladdningsstationer längs de stora vägarna? Eller måste man oftast ha ett abonnemang? Under tiden funderar jag på vad matematikgenierna på SVT skulle ange för procentsiffror när elpriset är negativt i norr och positivt i söder... Och om priset i norr stiger från tre öre till 2 kronor, har det då plötsligt stigit med 700 procent? Här finns material för rubriker med många nollor varje dag... För att inte tala om när temperaturen stiger från plus 0,01 grader till plus 1 grad. [ATTACH type="full" size="660x245"]35651[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp