Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1310839" data-attributes="member: 175247"><p>Är tyvärr väldigt olika beläggning på laddstationerna, lunch- och middagstid på reshelger längs de stora vägarna kan det vara besvärligt. Folk vill ju ladda medan de äter för att spara tid, det behöver man inte bry sig om när man tankar bensin.</p><p>En lördag förmiddag söderut längs A9 mellan Nürnberg och München kan det vara trångt, likaså om man reser norrut längs E6 en lördag vid Påsklovet.</p><p></p><p>Jag rekommenderar att använda ChargeFinder appen som visar beläggningen på varje enskild laddstolpe i realtid. Vissa bilars laddplaneringsmjukvara är dåliga på detta. Du kör Enyaq och kommer att märka att om du inte laddar med Skoda Powerpass (som numera tyvärr inte håller bra priser) så är bilens laddplanering oduglig, den går inte att ställa om på andra operatörer (en svaghet hos MEB plattformsbilarna).</p><p>Jag använder numera ChargeFinder som har helt flexibel inställning efter den eller de laddoperatörer man behagar använda.</p><p>Här har jag t ex ställt in den på Rostock-Hintertux med filtrering på Ionity och EnBW. En annan fördel med ChargeFinder är att den visar vilka restauranger och butiker som finns vid resp. laddstation.</p><p>[ATTACH=full]35665[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]35666[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]35667[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]35668[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1310839, member: 175247"] Är tyvärr väldigt olika beläggning på laddstationerna, lunch- och middagstid på reshelger längs de stora vägarna kan det vara besvärligt. Folk vill ju ladda medan de äter för att spara tid, det behöver man inte bry sig om när man tankar bensin. En lördag förmiddag söderut längs A9 mellan Nürnberg och München kan det vara trångt, likaså om man reser norrut längs E6 en lördag vid Påsklovet. Jag rekommenderar att använda ChargeFinder appen som visar beläggningen på varje enskild laddstolpe i realtid. Vissa bilars laddplaneringsmjukvara är dåliga på detta. Du kör Enyaq och kommer att märka att om du inte laddar med Skoda Powerpass (som numera tyvärr inte håller bra priser) så är bilens laddplanering oduglig, den går inte att ställa om på andra operatörer (en svaghet hos MEB plattformsbilarna). Jag använder numera ChargeFinder som har helt flexibel inställning efter den eller de laddoperatörer man behagar använda. Här har jag t ex ställt in den på Rostock-Hintertux med filtrering på Ionity och EnBW. En annan fördel med ChargeFinder är att den visar vilka restauranger och butiker som finns vid resp. laddstation. [ATTACH type="full" alt="1733951988599.png"]35665[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1733952026571.png"]35666[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1733952055572.png"]35667[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1733952293065.png"]35668[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp