Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1315065" data-attributes="member: 44672"><p>Jag kör också med skidor i bilen om möjligt</p><p>Men med 3-4 personer med tillhörande skidor, utrustning, mat mm så får det inte plats.</p><p>För liten bil? Ja vid de resorna, men för stor när jag åker själv.</p><p>Så bilen blir en kompromiss i storlek vilket är synd.</p><p>Det är synd att det beskattas ägandet av bil och inte brukandet.</p><p>OM vägskatt, försäkring mm hade legat på bränslet så skulle ägandet av bil blivit lägre vilket skulle göra det mer motiverat att ha två bilar i en familj.</p><p>En stor de gånger det behövs och en liten alla andra resor.</p><p>Så som det är ofta så är det de få resorna som görs som sätter villkoret till stor bil, ofta SUV och 4x4</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1315065, member: 44672"] Jag kör också med skidor i bilen om möjligt Men med 3-4 personer med tillhörande skidor, utrustning, mat mm så får det inte plats. För liten bil? Ja vid de resorna, men för stor när jag åker själv. Så bilen blir en kompromiss i storlek vilket är synd. Det är synd att det beskattas ägandet av bil och inte brukandet. OM vägskatt, försäkring mm hade legat på bränslet så skulle ägandet av bil blivit lägre vilket skulle göra det mer motiverat att ha två bilar i en familj. En stor de gånger det behövs och en liten alla andra resor. Så som det är ofta så är det de få resorna som görs som sätter villkoret till stor bil, ofta SUV och 4x4 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp