Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1315088" data-attributes="member: 44672"><p>Folk som har Trump attityden, Jag skiter i allt och alla Jag gör det som är bäst för mig och bara Mig, kommer alltid medföra en irritation hos mig.</p><p></p><p>Är det inte det beteendet som har skapat den klimatkrisen vi är i och som sätter bromsar klimatomställningen?</p><p>Du har rätt i att en tung bil ofta är bättre vid krock med lättare bil. Den tar ju mer eller minder använder den bilen deformationzon för egen vinning. Vid krock med ett fast hinder så som en bergvägg eller fronta en lastbil på 50ton så spelar det minder roll om din bil väger 2500kg eller 1000kg på samma sätt blir det om lastbilen på 50ton rammar en bil på 2500kg eller 1000kg det blir skit av bägge bilarna och alla där i och det kanske inte ens löser ut krockkudden i lastbilen.</p><p>Samma sak ser man när ett godståg rammar ett fordon oavsett storlek på fordonet. Tåget klarar sig bra och det är bara konfetti kvar av både lastbil, elbil eller liten småbil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1315088, member: 44672"] Folk som har Trump attityden, Jag skiter i allt och alla Jag gör det som är bäst för mig och bara Mig, kommer alltid medföra en irritation hos mig. Är det inte det beteendet som har skapat den klimatkrisen vi är i och som sätter bromsar klimatomställningen? Du har rätt i att en tung bil ofta är bättre vid krock med lättare bil. Den tar ju mer eller minder använder den bilen deformationzon för egen vinning. Vid krock med ett fast hinder så som en bergvägg eller fronta en lastbil på 50ton så spelar det minder roll om din bil väger 2500kg eller 1000kg på samma sätt blir det om lastbilen på 50ton rammar en bil på 2500kg eller 1000kg det blir skit av bägge bilarna och alla där i och det kanske inte ens löser ut krockkudden i lastbilen. Samma sak ser man när ett godståg rammar ett fordon oavsett storlek på fordonet. Tåget klarar sig bra och det är bara konfetti kvar av både lastbil, elbil eller liten småbil. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp