Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bultfeber" data-source="post: 1315937" data-attributes="member: 44672"><p>Lägre tyngdpunkt är bra det är det nog inte något tvivel om.</p><p>Men låg vikt är om inte bättre så i alla fall viktigt.</p><p>Tänk på nästa all motorsport då eftersträvas låg vikt.</p><p>Som STCC där var det tillägg utöver standardvikten tror 50kg för bakhjulsdrift och 75kg för fyrhjulsdrift, samt extra om du vann ett race.</p><p>Och det fick man inte som belöning utan för att bilen skulle bli långsammare.</p><p>Långsammare = sämre väghållning vilket är inte något man vill eftersträva.</p><p>Å ta en redan tung högbyggd bil och kompensera med mer vikt i botten blir liksom tre fel och det är inte lika med bra eller ens bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bultfeber, post: 1315937, member: 44672"] Lägre tyngdpunkt är bra det är det nog inte något tvivel om. Men låg vikt är om inte bättre så i alla fall viktigt. Tänk på nästa all motorsport då eftersträvas låg vikt. Som STCC där var det tillägg utöver standardvikten tror 50kg för bakhjulsdrift och 75kg för fyrhjulsdrift, samt extra om du vann ett race. Och det fick man inte som belöning utan för att bilen skulle bli långsammare. Långsammare = sämre väghållning vilket är inte något man vill eftersträva. Å ta en redan tung högbyggd bil och kompensera med mer vikt i botten blir liksom tre fel och det är inte lika med bra eller ens bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp