Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1318765" data-attributes="member: 80520"><p>Har tyvärr svårt att lita på något som står i en rapport med ett så otroligt fundamentalt, grundläggande och uppenbart fel som att elbilar "genererar" el... Tänkte först att det var journalisten som gjort sin egen tolkning av det Ernst & Young sagt, som det ganska ofta är, men EYs egna pressmeddelande om rapporten säger samma sak. Tyvärr verkar det svårt att hitta den faktiska rapporten.</p><p></p><p>Edit: Hittade den faktiska rapporten, efter att ha skummat igenom den ser det ut som att den inte pratar om att elbilar kan generera någon el, bara förtjänst genom electricity arbitrage. Och så såg jag något som jag fattade som att man beräknat hur mycket förnyelsebar energiutbyggning som kan ersättas med lastbalansering av elbilar, på grund av att man inte behöver bygga lika mycket överkapacitet om man har energilagring tillgängligt, vilket ju också är helt korrekt. Misstänker att det är därifrån siffran kommer från - kombinera med någon på EYs marknadsföringsavdelning som hade rejält otur när de tänkte och kanske skulle koppla på någon med teknisk förståelse i korrläsningen så landar vi i pinsamma artiklar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1318765, member: 80520"] Har tyvärr svårt att lita på något som står i en rapport med ett så otroligt fundamentalt, grundläggande och uppenbart fel som att elbilar "genererar" el... Tänkte först att det var journalisten som gjort sin egen tolkning av det Ernst & Young sagt, som det ganska ofta är, men EYs egna pressmeddelande om rapporten säger samma sak. Tyvärr verkar det svårt att hitta den faktiska rapporten. Edit: Hittade den faktiska rapporten, efter att ha skummat igenom den ser det ut som att den inte pratar om att elbilar kan generera någon el, bara förtjänst genom electricity arbitrage. Och så såg jag något som jag fattade som att man beräknat hur mycket förnyelsebar energiutbyggning som kan ersättas med lastbalansering av elbilar, på grund av att man inte behöver bygga lika mycket överkapacitet om man har energilagring tillgängligt, vilket ju också är helt korrekt. Misstänker att det är därifrån siffran kommer från - kombinera med någon på EYs marknadsföringsavdelning som hade rejält otur när de tänkte och kanske skulle koppla på någon med teknisk förståelse i korrläsningen så landar vi i pinsamma artiklar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp