Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1318779" data-attributes="member: 80520"><p>Fair enough - rent fysikaliskt är det helt rätt, men ur perspektivet elnät tycker jag det blir missvisande och förvirrande att börja prata om att generera el istället för att balansera (eller lagra, men det uttrycket ogillar jag om man pratar om el), just för att skilja på "primärgeneration" och "sekundärgeneration".</p><p></p><p>Jag tror du underskattar gemene mans förmåga att missförstå och misstolka saker :p</p><p></p><p>Jag justerar oavsett mitt tidigare påstående till "Jag har svårt att tycka att en rapport (läs: pressmeddelande) som använder uttryck som är så lätta att missförstå ger ett seriöst intryck." Och så trycker jag återigen på att den faktiska rapporten verkar vara mer genomtänkt och bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1318779, member: 80520"] Fair enough - rent fysikaliskt är det helt rätt, men ur perspektivet elnät tycker jag det blir missvisande och förvirrande att börja prata om att generera el istället för att balansera (eller lagra, men det uttrycket ogillar jag om man pratar om el), just för att skilja på "primärgeneration" och "sekundärgeneration". Jag tror du underskattar gemene mans förmåga att missförstå och misstolka saker :p Jag justerar oavsett mitt tidigare påstående till "Jag har svårt att tycka att en rapport (läs: pressmeddelande) som använder uttryck som är så lätta att missförstå ger ett seriöst intryck." Och så trycker jag återigen på att den faktiska rapporten verkar vara mer genomtänkt och bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp