Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1318782" data-attributes="member: 175247"><p>+1</p><p></p><p>+1</p><p>De flesta har ingen aning om vad spänning, ström, effekt, energi, generering etc är för något.</p><p></p><p>Vad som nog alltid glöms i sådana här diskussioner är den ekonomiska sidan, som är avgörande för om det är en användbar lösning oavsett om den är tekniskt fungerande eller inte. Om elproduktionskostnaden inkl. buffrings-/lagringskostnad hamnar på 2-3 kr/kWh eller kanske ännu mer, så är det inte en fungerande lösning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1318782, member: 175247"] +1 +1 De flesta har ingen aning om vad spänning, ström, effekt, energi, generering etc är för något. Vad som nog alltid glöms i sådana här diskussioner är den ekonomiska sidan, som är avgörande för om det är en användbar lösning oavsett om den är tekniskt fungerande eller inte. Om elproduktionskostnaden inkl. buffrings-/lagringskostnad hamnar på 2-3 kr/kWh eller kanske ännu mer, så är det inte en fungerande lösning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp