Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1320379" data-attributes="member: 144594"><p>Längs motorvägar ja, ute på landsbygden nej. Där kan det stå laddstationer lite här och var, utan tillgång till något annat alls i närheten. Plus att många av dem endast är på 22 eller 50kW. Att köra på landsbygden är något annat än att pila ner på autobahn och där blir resans gång mer påverkad av laddproblemet. Det är min erfarenhet från denna enstaka resa. Vi körde en del småvägar från Prag via Salzburg till Dolomiterna (och slapp pröjsa avgift i Österrike denna gång!) Dock var detta i början av resan så möjligen fick jag mer "is i magen" senare.</p><p>OBS att även Tjeckien har motorvägsavgifter som går att betala online. Trevligt land. Totalt obegripligt språk. Fortfarande billigare i Prag och på landsbygden än vad jag trott.</p><p></p><p>Ja hem via Puttgarden efter laddstopp vid 8% med Wienerschnitzel i trevliga Heiligenhafen ca 25 minuters körning före färjan. Där finns en fin laddstation med många platser vid hamnen nära torget, kan vara vara att veta. Men längtar efter Fehmarn-tunneln (2029?). Alla "påtvingade" stopp är minus som sätter påtvingade ramar som ibland inte stör alls men som hade varit bättre att slippa och det gäller både laddstopp och färjor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1320379, member: 144594"] Längs motorvägar ja, ute på landsbygden nej. Där kan det stå laddstationer lite här och var, utan tillgång till något annat alls i närheten. Plus att många av dem endast är på 22 eller 50kW. Att köra på landsbygden är något annat än att pila ner på autobahn och där blir resans gång mer påverkad av laddproblemet. Det är min erfarenhet från denna enstaka resa. Vi körde en del småvägar från Prag via Salzburg till Dolomiterna (och slapp pröjsa avgift i Österrike denna gång!) Dock var detta i början av resan så möjligen fick jag mer "is i magen" senare. OBS att även Tjeckien har motorvägsavgifter som går att betala online. Trevligt land. Totalt obegripligt språk. Fortfarande billigare i Prag och på landsbygden än vad jag trott. Ja hem via Puttgarden efter laddstopp vid 8% med Wienerschnitzel i trevliga Heiligenhafen ca 25 minuters körning före färjan. Där finns en fin laddstation med många platser vid hamnen nära torget, kan vara vara att veta. Men längtar efter Fehmarn-tunneln (2029?). Alla "påtvingade" stopp är minus som sätter påtvingade ramar som ibland inte stör alls men som hade varit bättre att slippa och det gäller både laddstopp och färjor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp