Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1320384" data-attributes="member: 146777"><p>Ang Elbil hade jag förmånen att köra runt i Frankrike i en vecka (jobbresa) med en låne el-bil. Nån mindre MG SUV. Ganska märkligt bil. Men hur som. Funkade hur bra som helst, tyckte jag. Jag orkade inte hålla på med en massa appar och planering, utan körde bara och laddade när det fanns möjlighet eller när det behövdes. När man visste att man inte kommer hela vägen kollade jag såklart lite under färden var det gick bäst att ladda. Men ingen större mek eller planering. Och då var det ändå ingen bil med väldigt lång räckvidd. Betydligt kortare än brorsans Enyaq, kändes det som. Blev som mest ca 900 km i sträck en dag (såklart med laddning emellan), totalt ca 3k km. Mycket postiv överraskat. Bara bilen som var lite sådär. Men det kan man ju inte riktigt välja när man hyr bil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1320384, member: 146777"] Ang Elbil hade jag förmånen att köra runt i Frankrike i en vecka (jobbresa) med en låne el-bil. Nån mindre MG SUV. Ganska märkligt bil. Men hur som. Funkade hur bra som helst, tyckte jag. Jag orkade inte hålla på med en massa appar och planering, utan körde bara och laddade när det fanns möjlighet eller när det behövdes. När man visste att man inte kommer hela vägen kollade jag såklart lite under färden var det gick bäst att ladda. Men ingen större mek eller planering. Och då var det ändå ingen bil med väldigt lång räckvidd. Betydligt kortare än brorsans Enyaq, kändes det som. Blev som mest ca 900 km i sträck en dag (såklart med laddning emellan), totalt ca 3k km. Mycket postiv överraskat. Bara bilen som var lite sådär. Men det kan man ju inte riktigt välja när man hyr bil. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp