Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1320820" data-attributes="member: 175247"><p>Jo, jag körde ner i April igen, men det mesta är nog redan sagt och det börjar bli rutin numera.</p><p>För de som är nya med elbil kan jag ge det generella rådet att alltid köra ner batteriet till under 10% innan laddning, ladda till 90-95% om det är ett lunch- eller middagsstopp, ladda till 80% om det är ett kaffepausstopp eller ett påtvingat laddstopp. Så kommer man snabbast fram till målet.</p><p>Och var från början medveten om att det tar ca 2 h längre att ta sig från Puttgarden eller Rostock till Österrike, och njut av den tysta bekväma färden, några välbehövliga bensträckare, goda cappuccinos och kom fram till resmålet mindre trött.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1320820, member: 175247"] Jo, jag körde ner i April igen, men det mesta är nog redan sagt och det börjar bli rutin numera. För de som är nya med elbil kan jag ge det generella rådet att alltid köra ner batteriet till under 10% innan laddning, ladda till 90-95% om det är ett lunch- eller middagsstopp, ladda till 80% om det är ett kaffepausstopp eller ett påtvingat laddstopp. Så kommer man snabbast fram till målet. Och var från början medveten om att det tar ca 2 h längre att ta sig från Puttgarden eller Rostock till Österrike, och njut av den tysta bekväma färden, några välbehövliga bensträckare, goda cappuccinos och kom fram till resmålet mindre trött. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Elbil till Alperna: den snövänliga bummarbilen
Tillbaka
Topp