Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Emma efter guldet: "Jag skall åka skidor för pengarna"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrDangerous" data-source="post: 1188412" data-attributes="member: 150818"><p>Grattis Emma, forts pusha sporten i rätt riktning, framåt!!!</p><p></p><p>_____</p><p>Btw här e formel a la tillgång/efterfrågan som arrangörerna har, typ: prispengar delat på hur fattiga/lata/peppade jibbers är, är lika med antingen lite galna tricks, jättegalna tricks eller livsfarliga tricks. (Sålänge summan räcker för att få åkarna att ställa upp öht är arrangörerna säkert nöjda eftersom sporten är så spektakulär ändå.)</p><p></p><p></p><p>De hade varit fett om arrangörerna lagt värsta prispotten så det blir MeGaHöJZZzT3k, MEN det e inte orättvist/svårförståeligt att de inte gör det. Arrangörerna är väl helt enkelt personer som tycker mer pengar = yes. Det e upp till skidåkarna att förhandla till sig. Det behövs ingen kommunism, det är bara för Emma nästa gång att säga "no $ = no runs".</p><p></p><p>Min analys visar att detta bara e ett påhittat problem pga brist på perspektiv och nån slags besatthet att jämföra äpplen me päron. Det enda sporterna har gemensamt e några märken annars e det helt olika peeps som utövar olika beteende, redan... Så om ni tar bort den här kommentaren (förutom första stycket) och allt oft innan mig, så skulle iaf inte jag ha något emot d.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrDangerous, post: 1188412, member: 150818"] Grattis Emma, forts pusha sporten i rätt riktning, framåt!!! _____ Btw här e formel a la tillgång/efterfrågan som arrangörerna har, typ: prispengar delat på hur fattiga/lata/peppade jibbers är, är lika med antingen lite galna tricks, jättegalna tricks eller livsfarliga tricks. (Sålänge summan räcker för att få åkarna att ställa upp öht är arrangörerna säkert nöjda eftersom sporten är så spektakulär ändå.) De hade varit fett om arrangörerna lagt värsta prispotten så det blir MeGaHöJZZzT3k, MEN det e inte orättvist/svårförståeligt att de inte gör det. Arrangörerna är väl helt enkelt personer som tycker mer pengar = yes. Det e upp till skidåkarna att förhandla till sig. Det behövs ingen kommunism, det är bara för Emma nästa gång att säga "no $ = no runs". Min analys visar att detta bara e ett påhittat problem pga brist på perspektiv och nån slags besatthet att jämföra äpplen me päron. Det enda sporterna har gemensamt e några märken annars e det helt olika peeps som utövar olika beteende, redan... Så om ni tar bort den här kommentaren (förutom första stycket) och allt oft innan mig, så skulle iaf inte jag ha något emot d. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Emma efter guldet: "Jag skall åka skidor för pengarna"
Tillbaka
Topp