Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Extrem – världens mest hållbara skidtillverkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1279251" data-attributes="member: 13861"><p>Siffrorna för kolintentensiva länder, t.ex. Polen är jämförbara med Kina. Så runt 120 kg CO2 per skida.</p><p></p><p>Det är en mix av Tyskland och Polen (Tror jag, jag kan dubbelkolla eftersom jag inte är 100% säker.) som vi köper av Isosport i Tyskland. Men låt mig återkomma om just den grejen.</p><p></p><p>Det är lite kul att du frågade om lokalt trä eftersom vi var ute och testade skidor med kärna i en kombination av björk och gran idag. Den kombon ger en livlig och skön känsla i skidorna så det är något som vi definitivt kommer att titta mer på. Just grejen att kunna använda svenskt trä i kärnorna är sjukt intressant av många olika anledningar.</p><p></p><p>Sedan kollar vi även på material som flaxfiber och kork. Där är det viktigaste att vidhäftningen med andra material funkar så det blir en lite längre process att testa så att det håller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1279251, member: 13861"] Siffrorna för kolintentensiva länder, t.ex. Polen är jämförbara med Kina. Så runt 120 kg CO2 per skida. Det är en mix av Tyskland och Polen (Tror jag, jag kan dubbelkolla eftersom jag inte är 100% säker.) som vi köper av Isosport i Tyskland. Men låt mig återkomma om just den grejen. Det är lite kul att du frågade om lokalt trä eftersom vi var ute och testade skidor med kärna i en kombination av björk och gran idag. Den kombon ger en livlig och skön känsla i skidorna så det är något som vi definitivt kommer att titta mer på. Just grejen att kunna använda svenskt trä i kärnorna är sjukt intressant av många olika anledningar. Sedan kollar vi även på material som flaxfiber och kork. Där är det viktigaste att vidhäftningen med andra material funkar så det blir en lite längre process att testa så att det håller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Extrem – världens mest hållbara skidtillverkare
Tillbaka
Topp